شنبه 21 مهر 1403 - 21:49

کد خبر 660973

شنبه 21 مهر 1403 - 19:53:12


فشار بر نخست‌وزیر انگلیس برای توقف حمایت از رژیم صهیونیستی


ایسنا/ نزدیک به یک هفته است که صهیونیست‌ها نواحی شمالی غزه را محاصره کرده و حدود ۴۰۰ هزار شهروند فلسطینی را وادار به تخلیه خانه‌های خود می‌کنند. نخست‌وزیر بریتانیا که با توقف کامل فروش سلاح به رژیم اشغالگر مخالفت کرده، اکنون تحت فشار است تا به این جنایت‌ها واکنش مناسب نشان دهد.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی در مطلبی با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نواحی شمالی غزه، گزارش داد چندین عضو پارلمان بریتانیا از دولت این کشور خواسته‌اند فروش سلاح به رژیم اشغالگر را متوقف کرده و این رژیم را تحریم کند.

به گزارش میدل‌ایست آی، پس از حملات شدید نظامیان صهیونیست به شمال غزه، چندین نماینده مجلس بریتانیا خواستار اقدام فوری و قاطعانه علیه رژیم صهیونیستی شدند. نزدیک به یک هفته است که نیروهای صهیونیست در این منطقه حملات هوایی و توپخانه‌ای شدیدی انجام داده و به‌ویژه اردوگاه پناهندگان جبالیا را هدف قرار داده‌اند. این حمله بخشی از یک استراتژی نظامی گسترده‌تر است که به جابجایی اجباری تقریباً ۴۰۰ هزار فلسطینی منجر می‌شود.

این حملات و جابجایی اجباری که بسیاری از فلسطینیان را ناچار به ترک خانه‌هایشان و حرکت به سمت جنوب غزه کرده است، خشم و درخواست‌های بین‌المللی برای مداخله را برانگیخته است.

در روزهای گذشته بیش از ۱۲۰ فلسطینی در شهرهای بیت حانون، بیت لاهیا و اردوگاه جبالیا به شهادت رسیده‌اند، اما سازمان‌های امدادی هشدار می‌دهند که تعداد واقعی کشته‌ها ممکن است بسیار بیشتر باشد. بحران انسانی در غزه در حال تشدید است و سه بیمارستان مجبور به تعطیلی عملیات خود در میان این درگیری‌ها شده‌اند. مجروحان هم به مراقبت‌های درمانی حیاتی دسترسی ندارند.

عملیات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به «طرح ژنرال‌ها» شهرت یافته و هدف آن تخلیه مناطق شمال دالان «نتزاریم» است تا یک منطقه نظامی مسدود ایجاد شود. «گیورا ایلند» ژنرال بازنشسته صهیونیست و رئیس سابق شورای امنیت داخلی این رژیم یکی از چهره‌های کلیدی پشت این طرح بوده است. او در یک ویدئو اعلام کرد کسانی که این منطقه را ترک کنند، غذا و آب دریافت خواهند کرد. منتقدان این طرح به‌درستی اشاره می‌کنند که چنین طرحی مصداق اجرای پاکسازی قومی است.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط