جمعه 30 شهریور 1403 - 12:59

کد خبر 66100

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 13:36:50


اجرای پروژه‌های کنارگذر غرب و شرق اصفهان شتاب می‌گیرد


ایرنا/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بر شتاب بخشی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی کنارگذر غرب و شرق استان تاکید کرد.

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جلسه کنترل روند اجرای پروژه‌های عمرانی اصفهان در استانداری بر ضرورت برپایی جلسات ماهیانه کنترل پیشرفت پروژه‌های کلان عمرانی استان تاکید و اظهار کرد: روند اجرای این پروژه‌ها زیر ذره‌بین معاونت امور عمرانی استانداری رصد می‌شود.
وی از پروژه کنارگذر شرق اصفهان بعنوان یکی از پروژه‌های پیشران استان نام برد و افزود: مشکلات اجرایی و راه‌های تسریع در اجرای این پروژه، پیگیری خواهد شد.
کنارگذر شرق اصفهان، شریانی مهم در ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های مُنتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید. قطعه نخست این پروژه از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.
زینلیان تاکید کرد: رصد پروژه اجرایی کنارگذر غرب استان و امتداد آن بعنوان رینگ مجموعه شهری اصفهان نیز ضروریست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: با توجه به تردد وسایل سنگین در شهرستان مبارکه و لزوم ساماندهی این کار باید تصمیمات لازم در باره نحوه تردد خودروهای سنگین با توجه به تکمیل نشدن کنارگذر، در شورای کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تردد ماشین‌آلات فولاد مبارکه از کنارگذر غرب استان، طرح مشارکت ۳۰ درصدی این شرکت در این پروژه ضرورت دارد.

پروژه کنارگذر غرب اصفهان تا حد فاصل میدان "کرکِوند" شهرستان مبارکه ادامه دارد و ادامه آن تا جاده اصفهان - شیراز خواهد بود.
زینلیان با اشاره به طرح پیشنهادی معاونت شهرسازی شهرداری در باره محور ورودی فرودگاه شهر اصفهان گفت: در اجرای پروژه یاد شده تصمیمات لازم باید اتخاذ و مقرر شود تا با همکاری شهرداری‌ قهجاورستان و روستاهای اطراف و با محوریت فرمانداری اصفهان، پیگیری‌های لازم برای اجرای این پروژه صورت گیرد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط