یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 15:46

کد خبر 661638

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 11:36:41


انتقاد دوباره ترامپ از هریس درباره مهاجران غیرقانونی


تسنیم/ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، عملکرد کامالا هریس را درباره مهاجرت و مهاجران غیرقانونی مورد انتقاد قرار داد.

دونالد ترامپ برای انتخابات 2024، در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر کوچلا در ایالت کالیفرنیا، عملکرد کامالا هریس را درباره مهاجرت و مهاجران غیرقانونی مورد انتقاد قرار داد.

وی که در زادگاه هریس و در جمع پرشور هواداران خود صحبت می کرد، هریس را مقصر اصلی خشونت های مسلحانه، معضلات مرزی و تورم بالا در کشور دانست.

ترامپ در انتقاد از هریس گفت: ما نباید به او اجازه دهیم تا کشور ما را مانند کاری که در سان فرانسیسکو کرد، نابود کند. این یک بهشت گمشده است اما ما باید بار دیگر آن را برگردانیم.

کامالا هریس پیش از راه یابی به کاخ سفید به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، به عنوان دادستان منطقه ای شهر شان فرانسیسکو در شمال کالیفرنیا کار کرده و سپس دادستان کل آمریکا شده و در نهایت نیز سناتور شده است.

علاوه بر این، ترامپ، هریس را مقصر اصلی اجازه دادن به موج ورود افراد خطرناکی دانست که وارد این ایالت شده اند در حالی که معاون رئیس جمهور بوده است. ترامپ افزود: هریس ارتشی از دشمنان غیرقانونی را از سیاه چال های جهان سوم وارد کشور کرده است. آنها حالا با خوشحالی در کالیفرنیا زندگی می کنند.

ترامپ روز گذشته نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر آرورای ایالت کلرادو، اظهار کرد مهاجران غیرقانونی که شهروندان آمریکا را می‌کشند باید اعدام شوند.

این در حالی است که ترامپ اخیرا پیشنهاد استفاده از مجازات اعدام را برای برخی خلاف کاران از جمله افرادی که مرتکب قاچاق جنسی زنان و کودکان می شوند، مطرح کرده بود.

این در حالی است که ترامپ در هفته های اخیر منتهی به انتخابات، توجه ویژه‌ای را بر روی موضوع مهاجران غیرقانونی معطوف کرده و بارها در سخنان انتخاباتی خود از اخراج گسترده این افراد از خاک آمریکا سخن گفته است. نظرسنجی های نیز نشان می دهد اغلب رای دهندگان نیز ترامپ را فرد بهتری در مقایسه با هریس برای غلبه بر بحران مهاجران غیرقانونی می دانند.

این نخستین بار نیست که ترامپ به کامالا هریس و دولت جو بایدن درباره موضوع مهاجران حمله کرده و آنها را از این بابت مورد انتقاد قرار می دهد.

وی حدود دو هفته پیش نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت حساس پنسیلوانیا، بار دیگر به مهاجران غیرقانونی حمله کرد و آنها را افرادی وحشی و خطرناک نامید.

ترامپ درباره مهاجرانی که مرتکب جرم می شوند گفت: آنها متهم یا مرتکب جرایم فجیع از جمله کودک ربایی، قاچاق مواد مخدر، و یا عضویت در گروه های خشن و مسلح می شوند.

روز قبل از آن نیز، ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در ویسکانسین، مهاجرانی را که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور و مرتکب جرم و جنایت می‌شوند، «هیولا» و «قاتلان سرد سنگی» و «حیوانات پست» نامید.

چندی قبل جی‌دی ونس معاون دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی، اظهار کرد که در آغاز به کار دولت ترامپ، یک میلیون مهاجر را از کشور اخراج می‌کنند. دونالد ترامپ بارها وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بزرگترین و گسترده‌ترین موج اخراج مهاجران در تاریخ آمریکا را آغاز خواهد کرد.

کامالا هریس نامزد دموکرات ها نیز پس از معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات ها در ماه اوت، بارها بر موضع خود درباره امنیت مرزها تاکید کرده است. وی همچنین ترامپ را مقصر اصلی مسکوت ماندن تصویب لایحه دو حزبی امنیت مرزی در کنگره در اوایل سال جاری دانست.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.

نتایج تازه ترین نظرسنجی وال استریت ژورنال حاکی از افزایش روند حمایت از ترامپ در ایالت های چرخشی است به طوری که هریس با اختلاف 2 درصد در ایالت‌های آریزونا، جورجیا و میشیگان از ترامپ پیش است درحالیکه رئیس جمهور سابق در ایالت نوادا 6 درصد و در پنسیلوانیا 1 درصد از معاون رئیس جمهور پیش است. همچنین شرایط دو نامزد در کارولینای شمالی و ویسکانسین مساوی است.

اما نظرسنجی رویترز/ایپسوس در این هفته نشان داد که ترامپ و هریس در یک رقابت نزدیک قرار دارند و هریس با حاشیه 46 درصد به 43 درصد از ترامپ پیش است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط