یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 16:41

کد خبر 661921

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 14:26:10


جمعیت کاربران اینترنت به ۵.۵ میلیارد نفر نزدیک شد


ایسنا/جمعیت کاربران اینترنت جهان تا ژوئیه سال ۲۰۲۴، به ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون نفر رسید که معادل ۶۷.۱ درصد از جمعیت جهان است.

آمار استاتیستا نشان می‌دهد از این تعداد، ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون نفر معادل ۶۳.۷ درصد از جمعیت جهان، کاربر شبکه اجتماعی هستند.
اینترنت با متصل کردن میلیاردها نفر از مردم جهان، رکن اصلی جامعه اطلاعات مدرن است. شمال اروپا از نظر سهم جمعیتی که از اینترنت در سال ۲۰۲۴ استفاده کردند، در میان مناطق جهان در رتبه اول قرار دارد. در هلند، نروژ و عربستان سعودی، ۹۹ درصد از جمعیت تا آوریل سال ۲۰۲۴ از اینترنت استفاده کردند. کره شمالی در نقطه مقابل قرار داشت و استفاده از اینترنت، عملا هیچ ضریب نفوذی در میان جمعیت این کشور وجود نداشت و در رتبه آخر جهانی قرار گرفته است.
آسیا، بزرگترین جمعیت کاربران آنلاین جهان را در خود جای داده است که به بیش از ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون نفر می‌رسند. اروپا با حدود ۷۵۰ میلیون کاربر اینترنت، در رتبه دوم قرار دارد.
چین، هند و آمریکا از نظر جمعیت کاربران اینترنت، در میان کشورهای جهان، در رتبه برتر ایستاده‌اند.
تا سال ۲۰۲۳، سهم کاربران اینترنت زن در سراسر جهان، ۶۵ درصد بود که ۵ درصد کمتر از مردان بود. نابرابری جنسیتی در استفاده از اینترنت، در کشورهای عربی و آفریقا بیشتر بود و به حدود ۱۰ درصد می‌رسد.
مناطق دیگر جهان مانند کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپا، نابرابری جنسیتی کمتری نشان دادند. تا سال ۲۰۲۳، استفاده از اینترنت در سطح جهانی، در میان گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در همه مناطق، بالاتر بود و جوانان در اروپا با ۹۸ درصد، بزرگترین ضریب نفوذ استفاده از اینترنت را داشتند. در مقابل، میانگین جهانی استفاده این گروه سنی از اینترنت، ۷۹ درصد بود.
سطح درآمد کشورها هم عامل مهمی برای دسترسی به اینترنت است و ۹۳ درصد جمعیت کشورهای صاحب درآمد بالا از اینترنت استفاده می‌کنند، در حالی که این سهم برای کشورهای درآمد پایین، فقط ۲۷ درصد است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط