یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 18:54

کد خبر 662072

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 16:33:25


اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی به ۲۵ نقطه در شهرستان تربت جام


ایرنا/ مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب پایدار یک شهر و ۲۴ روستا در این شهرستان اختصاص یافته است.

مرتضی اشراقی، مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام اعلام کرد: این اعتبار در قالب طرح در حال اجرای «مجتمع شهید گل لاله» برای تأمین آب شرب ۱۴ هزار نفر جمعیت هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: حفر سه حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن دو قلو به ظرفیت هزار متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۶.۵ کیلومتر خط انتقال و هزار و ۱۰۰ متر شبکه برق از بخش های مختلف این طرح است که از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام گفت: با هدف رفع کمبود آب شرب شهر تربت جام نیز ۴۷۰ میلیارد ریال طرح در دست اجراست.
اشراقی افزود: این شهرستان هم اکنون با کمبود آب به میزان ۸۰ لیتر در ثانیه در حوزه شهری و ۳۰ لیتر در ثانیه در روستاها مواجه است.
وی ادامه داد: طی سه سال گذشته هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب جهاد آب‌رسانی، خیر محور و منابع استانی برای اجرای طرح های آب‌رسانی به پنج شهر و ۱۲۳ روستای تحت پوشش هزینه شده است.
شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد. این شهرستان ۷۱ هزار مشترک آب شرب دارد که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۰۰ مشترک مربوط به شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت جام است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط