یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 17:49

کد خبر 661811

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 13:29:57


مرکز کنترل و پایش تصویری شهر خرم‌آباد راه‌اندازی شد


ایرنا/ دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: مرکز کنترل و پایش تصویری شهر خرم ‌آباد با ۶۴ دوربین تجهیز و راه‌اندازی شد.

علی حسنوند، دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان در بازدید از مرکز پایش تصویری شهر خرم‌آباد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دادستانی پیگیری و اجرای سیستم پایش تصویری بوده چرا که نصب و راه ‌اندازی این دوربین‌ها در کاهش و کشف جرم و جنایت بسیار موثر است.
وی تاکید کرد: موضوع پایش تصویری در سایر شهرستان‌های استان نیز پیگیری و بطور تقریبی در تمامی استان این مراکز تجهیز و راه‌اندازی شده ‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به اینکه دستگاه قضا بر اساس سند تحول پیش می‌رود؛ افزود: پیگیری و راه‌اندازی مراکز پایش تصویری یکی از برنامه‌های سند تحول قوه قضاییه و دادستانی کل کشور است.
حسنوند یادآور شد: دوربین‌های را اندازی شده چند منظوره بوده و حل مشکلات و معضلات ترافیکی، پیگیری تخلفات رانندگی و نیز بهره ‌برداری لازم جهت پیشگیری از وقوع جرایم، کشف و تعقیب جرم، جلوگیری از تضییع حقوق عمومی و خصوصی شهروندان و پیگیری و صیانت از حقوق عامه را در پی خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به اجرای احکام صادر شده درخصوص تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات افزود: تنها در یک مورد ۷۰ هکتار از اراضی شهرک صنوف طی روزهای اخیر رفع تصرف و آزادسازی شد.
به گفته دادستان مرکز لرستان اجرای احکام پرونده‌هایی که چند سال از صدور حکم آنها گذشته و اجرا نشده بود، ساماندهی میادین و میوه‌ فروشان سیار، جمع‌آوری ضایعاتی ها، کاهش سرقت در استان، مقابله و برخورد با اراذل اوباش، برخورد با تیراندازی‌ها در تالارها و مراسمات عروسی و عزا از مهمترین مواردی بوده که در استان پیگیری و نتایج مطلوبی در این زمینه‌ها حاصل شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط