یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 19:59

کد خبر 662132

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 19:32:00


وب سایت برند پوکو امسال تعطیل می‌شود!


ترنجی/ برند پوکو (Poco) را به احتمال زیاد می‌شناسید. شیائومی با چندین برند در بازار موبایل فعالیت دارد که یکی از آن‌ها برند پوکو است. محصولات بسیار رقباتی که قیمتی تهاجمی دارند عموما در این برند حضور دارند. تمرکز ویژه آن بازارهایی مانند بازار هند است اما در بازارهای دیگر هم می‌توان محصولاتش را خرید. آنطور که رسما اعلام شده، وب سایت برند پوکو امسال تعطیل می‌شود! اما این به چه معنی است؟!

تعطیلی وب سایت برند پوکو
باید بگویم برای طرفداران برند اقتصادی Poco یک تغییر کوچک در راه است. در آخرین روز سال ۲۰۲۴ یعنی ۱۱ دی ۱۴۰۳ وب سایت رسمی پوکو به آدرس po.co بسته خواهد شد. زیردامنه‌های این وب‌سایت که شامل شاخه جهانی، بریتانیا و فرانسته می‌شود هم تعطیل می‌شوند.

هر چند نباید نگران باشید، برند پوکو به طور کامل ناپدید نمی‌شود. این برند پس از آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی محصولات و خدمات خود را در وب سایت شیائومی میزبانی می کند.

اگر بخواهیم کمی منصفانه به موضوع نگاه کنیم، این کمی عجیب است. شیائومی همیشه سعی می‌کرد بین برندهای پوکو، ردمی و محصولات خود تمایز زیادی فائل شود و آن‌ها را برندهای مستقل معرفی کند. با این حال همه ما می‌دانیم اکثر محصولات این برندها یا کاملا مشترک هستند و نام متفاوتی دارند یا با اندک تفاوتی نسبت به یکدیگر تولید می‌شوند.

این تغییر نباید هیچ خللی در تجربه مشتریان برند پوکو ایجاد کند. همچنان محصولات این برند فروخته می‌شوند و پشتیبانی‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری آن‌ها برقرار است.

انتقال اطلاعات وب سایت پوکو به وب سایت شیائومی از هفته آینده آغاز خواهد شد و احتمالا تا اوایل دی ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

چرا وب سایت پوکو در وب سایت شیائومی ادغام می‌شود؟
آنطور که به نظر می‌رسد، شیائومی در حال ساده‌سازی فروش آنلاین خود است. اگرچه شیائومی پوکو را به عنوان یک برند مستقل در سال 2020 معرفی کرد، اما واقعاً به طور مستقل عمل نکرده و اکثر محصولات با برند پوکو شباهت زیادی به گوشی‌های برند ردمی دارند.

البته باید به یاد داشته باشید که وب سایت پوکو هند همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد. وضعیت بازار هند کمی با دیگر بازارهای جهان متفاوت است و راهبرد شیائومی برای آن متفاوت خواهد بود، حداقل فعلا!

نظر شما درباره این تصمیم شیائومی چیست؟ فکر می‌کنید واقعا نیاز بود این مجموع با ۳ برند در دنیای موبایل فعالیت کنند؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط