یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 15:51

کد خبر 661841

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 13:49:57


رشد ۷۴ درصدی تجارت الکترونیک در کشور


باشگاه خبرنگاران/مدیر کل برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد ۷۴ درصدی تجارت الکترونیک در کشور خبر داد.
 
عربشاهی، مدیر کل برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در برنامه رادیو اقتصاد گفت: در دو سال گذشته خوشبختانه در زمینه توسعه تجارت الکترونیک رشد خوبی در کشور به ثبت رسید به طوری که شاهد رشد ۷۴ درصدی در این حوزه بوده ایم ولی متوسط رشد جهانی در توسعه الکترونیک ۴ درصد گزارش می شود.
او ادامه داد: همچنین طبق برنامه راهبردی صورت گرفته از ۳۲۰۰ همت که از اسفندماه در این حوزه به دست آمده در برنامه هفتم باید به پیشرفت ۹ هزار همتی برسیم که قطعا بخشی از این رشد توسط کسب و کارهای موجود و بخشی دیگر از آن با ورود کسب و کارهای سنتی به این حوزه شکل خواهد گرفت.
عربشاهی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت‎ها با توجه به اهتمام دولت به افزایش سرعت اینترنت و دسترسی مردم در مناطق دورافتاده یا صعب العبور می توانیم شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه باشیم. همچنین یکی دیگر از برنامه هایمان بین المللی کردن فعالیت ها و دسترسی های شرکت است که از این طریق می توانیم زمینه ارتباطات بیشتر تجارت الکترونیکی را با کشورهای همسایه افزایش دهیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط