جمعه 30 شهریور 1403 - 09:08

کد خبر 66197

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 14:34:19


اعزام زائران خراسان جنوبی به سرزمین وحی از 13 خرداد


فارس/ مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از 13 خردادماه دوهزار و 121 زائر و عوامل کاروانی و ستادی حج از استان وارد سرزمین وحی می‌شوند.

حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت ماه که با حضور کارگزاران حج در کشور در محضر مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند: «حج مسئله جهانی و تمدنی است که هدف آن ارتقاء امت اسلامی و نزدیکی دل‌های مسلمانان و اتحاد امت اسلامی در مقابل کفر و ظلم استکبار و بت های بشری و غیربشری است».
وی گفت: همچنین مقام معظم رهبری در باب اهمیت حج به این موضوع که «حج مایه قوام امت اسلامی است» اشاره کرده اند.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از استان ۲ هزار و ۱۲۱ نفر از ازئران، عوامل کاروان و ستادی به سفر حج اعزام خواهند شد افزود: اولین گروه از استان  در قالب مجموعه آشیزخانه روز یک شنبه عازم مدینه شدند که مسؤلیت یکی از این آشپزخانه ها بر عهده مجموعه آشپزان خراسان جنوبی است.
دستگردی افزود: زئران حج تمتع  خراسان جنوبی از ۱۳ خرداد ماه وارد سرزمین وحی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ما کسب آمادگی زائران است، اضافه کرد: برای اینکه زائران حج تمتع آماده برای این سفر معنوی شوند توسط مدیران و روحانیون کاروان ۱۲ جلسه برنامه ریزی شده تا زائر با آمادگی حداکثری به این سفر معنوی اعزام و نهایت بهره مندی را داشته باشند.

وی در پایان از مجموعه های مختلفی که برای برگزاری مراسم حج تمتع امسال و اعزام زائران از استان همکاری کرده اند از جمله نماینده پزشکی حج و زیارت، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیر فرودگاه، فرمانده پلیس فرودگاه، اداره گذرنامه، گمرک  و دادستانی استان که برای تسهیل سفر زائران کمک کرده اند قدردانی کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط