جمعه 30 شهریور 1403 - 09:07

کد خبر 66203

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 14:39:00


دیوارنگاره ۷۰ متری «تمدن رضوی» در حرم امام رضا(ع) رونمایی شد


ایرنا/ همزمان با دهه کرامت، دیوارنگاره ۷۰ متری «تمدن رضوی» با محوریت روایت ورود و حضور امام رضا(ع) به ایران و نقش ایشان در اعتلا و گسترش تمدن و اسلام ناب محمدی، در بست شیخ بهایی حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

حجت الاسلام علی بخشی، مدیر مراسم و آیین‌های حرم مطهر رضوی در آیین رونمایی این دیوارنگاره اظهار کرد: ارتفاع این اثر ۶ متر است و در بخش نخست روایتگر ورود کاروان حضرت رضا(ع) و کاروان حضرت معصومه(س) به خاک ایران است که در این اثر، کاروان حضرت رضا(ع) پررنگ‌تر به تصویر کشیده شده است.
بخشی افزود: پس از روایت تصویری هجرت حضرت رضا(ع)، حماسه ایرانی از شاهنامه و همچنین فرهنگ حماسه و ایثار با تصویرهای مرتبط با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصویرگری شده است و در نهایت بیننده با مشاهده تصویر پرچم لشکر فاطمیون، بُعد بین‌المللی انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کند.
وی ادامه داد: بعد علمی اثر نیز با تصویرهایی همچون برج رادکان، رصدخانه، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، فناوری ساخت و پرتاب ماهواره، موشک‌های فوق پیشرفته دفاعی و پالایشگاه معرفی شده است. همچنین شکوه علمی در قالب معرفی مدرسه فیضیه قم، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و کتاب‌هایی همچون مجمع‌البیان فی تفسیر القرآن اثر شیخ طبرسی و کتاب وسائل‌الشیعه اثر شیخ حر عاملی که عالمان آن در حرم مطهر رضوی مدفون هستند، به تصویر کشیده شده است.
وی اضافه کرد: در این اثر با معرفی مسجد بزرگ گوهرشاد و نقاره‌خانه حرم مطهر به ساخت ابنیه تاریخی و جلوه‌های هنرهای مختلف اسلامی نیز پرداخته شده است و در قسمتی از آن نیز برخی از امامزاده‌ها در ایران و حرم مطهر رضوی و حرم شاهچراغ(ع) به نمایش درآمده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط