دوشنبه 23 مهر 1403 - 02:52

کد خبر 662363

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 22:59:00


هشدار؛ همین الان گوشی هوشمندتان را آپدیت کنید!


شهر سخت افزار/ چندی پیش گزارش‌هایی درباره وجود حفره امنیتی در پردازنده‌های کوالکام منتشر شده بود و اکنون تراشه‌ساز آمریکایی به این خبرها واکنش نشان داده و ضمن تایید آن اعلام کرده که 64 تراشه این شرکت در معرض خطر قرار دارند و از شرکت‌های سازنده گوشی و کاربران خواسته هرچه سریع‌تر نسبت به آپدیت گوشی‌های خودشان اقدام کنند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

به تازگی گزارش‌هایی در مورد یک آسیب‌پذیری روز صفر در تراشه‌های کوالکام پیدا شده که در واقع یک نقص امنیتی است. اکنون تأثیر این آسیب پذیری امنیتی بر روی 64 تراشه کوالکام و میلیون‌ها گوشی هوشمند اندرویدی تأیید شده است.


آسیب‌پذیری CVE-2024-43047
این آسیب‌پذیری روز صفر با نام CVE-2024-43047 شناخته شده که می‌تواند با اجرای یک کد مخرب، کنترل دستگاه را به مهاجمان بدهد. کوالکام در گزارش خود حدود 64 چیپست از جمله تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 و اسنپدراگون +888 را به اضافه تراشه‌های میان‌رده‌ای که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، لیست کرده است.

جالب‌تر اینکه تهدید مذکور روی ماژول‌های اتصال FastConnect و مودم‌های مختلف نیز تأثیر گذاشته است. هنوز معلوم نیست که آیا کاربران آیفون نیز در معرض این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند یا خیر.

بر اساس گزارش techcrunch کوالکام پیش از این برای رفع این آسیب‌پذیری، آپدیتی را برای سازندگان ارساله کرده و از شرکت‌ها خواسته است که این به‌روزرسانی را به‌سرعت برای دستگاه‌های مختلف خود منتشر کنند تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

همچنین کوالکام از کاربران خواسته که نسخه سیستم‌عامل و نرم‌افزار خود را به‌روز نگه داشته و مراقب لینک‌ها یا تلاش‌های مشکوک باشند و از نصب برنامه‌هایی غیر از منابع معتبر خودداری کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط