دوشنبه 23 مهر 1403 - 13:48

کد خبر 662794

دوشنبه 23 مهر 1403 - 11:50:10


یک بام و دو هوای هریس درباره فلسطینیان


تسنیم/ کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴، از اسرائیل خواست تا کمک‌های غذایی به نوار غزه را افزایش دهد.

کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، با اشاره به گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل درباره وضعیت اسف بار غذایی مردم ‌نوار غزه، از اسرائیل خواست تا کمک های غذایی به این باریکه را افزایش دهد.

وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سازمان ملل گزارش داده که هیچ ماده غذایی طی 2 هفته اخیر وارد شمال غزه نشده است. اسرائیل باید به سرعت اقدامات بیشتری برای تسهیل ورود جریان کمک های غذایی به افرادی که در باریکه غزه به آن احتیاج دارند، انجام دهد.

هریس افزود: غیرنظامیان باید حفاظت شوند و باید به غذا، آب و دارو دسترسی داشته باشند. قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید مورد احترام قرار گیرد.

برنامه جهانی غذا روز شنبه گزارش داد افزایش خشونت ها در شمال غزه، تاثیر مخربی بر امنیت غذایی برای هزاران خانواده فلسطینی داشته است و از اول اکتبر هیچ کمک غذایی وارد این باریکه نشده است.

براساس این گزارش، مکان هایی مانند مراکز توزیع غذا و نیز آشپزخانه ها و نانوایی ها در شمال غزه، به دلیل عواملی همچون حملات هوایی، عملیات های زمینی نظامی و دستورات تخلیه مناطق مسکونی، مجبور به تعطیلی شدند.  

مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا برای فلسطین در یک کنفرانس خبری اظهار کرد شمال غزه اساسا بسته شده و ما نمی توانیم در آنجا کاری کنیم. برنامه جهانی غذا از زمان شروع این بحران،زمین گیر شده است. ما بر خلاف چالش های فزاینده، به تحویل روزانه غذای سالم متعهد هستیم اما بدون دسترسی ایمن، این امر غیرممکن است.

این اظهارات هریس در حالی است که نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که از مدافعان سرسخت حمایت‌های تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی است خواستار آتش‌بس در لبنان و غزه شد.

وی در ادامه مدعی شد: «ما در تمام ساعات شبانه‌روز در جهت این هدف کار می‌کنیم، اما نیاز داریم که این جنگ‌ها به پایان برسند و مطمئناً لازم است ما از تنش‌ها در منطقه کم کنیم و داریم روی آن کار می‌کنیم.»

حملات اسرائیل به غزه، لبنان و یمن آتشی گسترده در منطقه به راه انداخته است؛ آتشی که جان هزاران انسان غیرنظامی و بی‌دفاع و حتی کودکان را گرفته و دستگاه جنایت نتانیاهو هم همچنان به کشتن انسان‌ها ادامه می‌دهد.

برخی از ناظران اختلافات در اظهارات علنی سیاستمداران حزب دموکرات و جمهوری‌خواه درباره جنگ در منطقه غرب آسیا را تنها اختلافاتی ظاهری می‌دانند و می‌گویند سیاستمداران حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هر دو برافروزنده آتش جنگ در منطقه هستند.

دموکرات‌ها از جمله بایدن، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا و هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گویند که موافق ادامه جنگ نیستند. این در حالی است که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه به صورت علنی از ادامه جنگ حمایت می‌کند.

این اختلافات ظاهری در حالی بیان می‌شوند که دولت بایدن اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بوده و طبق اذعان رسانه‌های آمریکا از جمله واشنگتن‌پست تمایلی برای انجام هیچ اقدام عملی جهت پایان دادن به جنگ نداشته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط