دوشنبه 23 مهر 1403 - 15:54

کد خبر 662932

دوشنبه 23 مهر 1403 - 13:32:12


جرائم سایبری در زنجان ۳۰ درصد افزایش یافته است


مهر/ رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: جرائم سایبری در زنجان ۳۰ درصد افزایش یافته و ۹۹ درصد جرائم کشف شده است.

سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان اظهار کرد: به دلیل افزایش روزانه مردم از فضای مجازی جرایم این حوزه نیز افزایش می‌یابد اما امسال با اقدامات پیشگیرانه روند صعودی جرایم سایبری کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه جرایم سایبری در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: ۹۹ درصد جرایم واقع شده در این بخش را کشف کردیم.
رئیس پلیس فتای استان زنجان ارزش ریالی پرونده‌های کشف امسال را یک هزار و ۸۱ میلیارد ریال برشمرد و گفت: نسبت به سال قبل روند افزایشی را نشان می‌دهد وی اعلام کرد: ۶ مورد کلاهبرداری که به صورت کشوری فعالیت می‌کردند نمونه‌ای از کارهای آن‌ها درج آگهی در سایت‌های آگهی‌محور بود، دستگیر شدند و مال‌باختگان آن‌ها از نقاط مختلف کشور بودند.
موسوی با اشاره به اینکه رویکرد پلیس فتا علاوه رسیدگی به جرایم به پیشگیری و اطلاع‌رسانی تاکید دارد، عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر از آموزش‌های چهره‌به‌چهره بهره‌مند شدند و تولید محتوای مختلف در فضای مجازی ۱۹ میلیون بازدید داشته است.
وی به افزایش آگاهی عمومی در مورد نحوه استفاده از فضای مجازی تأکید کرد و افزود: ۷۵ درصد جرایم مربوط به جرایم مالی و کلاهبرداری است و برای کاهش این آمار پویش‌های خرید امن اجرا می‌شود.
رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی کانال‌ها یک بانک اطلاعاتی داریم، البته یک موضوع فرابخشی است و در سطح کشور نیز باید اقداماتی انجام شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط