دوشنبه 23 مهر 1403 - 17:43

کد خبر 663105

دوشنبه 23 مهر 1403 - 15:44:44


کلاهبرداری 10 میلیاردی محکوم فراری از شهروندان بندرعباسی!


مهر/ فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری با شیوه و شگرد ارائه رسید پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات بدوی مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری حاکی از آن بود که متهم پس از انتخاب سوژه‌های خود که عمدتاً از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات فروش در بنکداران بندرعباس بوده اند به آنها مراجعه و پس از خرید کالاهای مورد نظر با درخواست شماره کارت بانکی و انجام چند عملیات بانکی متقلبانه، در نهایت رسیدی را با گوشی تلفن همراه خود مبنی بر انتقال و واریز مبلغ معامله به رؤیت فروشندگان رسانده و محل را ترک می کرده است.

این مقام انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات فنی کارآگاهان اداره مبارزه باجعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد سایر کلاهبرداری‌های انجام شده توسط یک فرد انجام شده است.

جاویدان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های همه‌جانبه و شبانه‌روزی انجام شده و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی نهایتاً هویت و مخفیگاه این کلاهبردار شیاد در بندرعباس شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هر گونه کلاهبرداری بوده که در مواجهه با مستندات موجود و در حضور تعدادی از مالباختگان لب به اعتراف گشوده و معترف شد با استفاده از نرم‌افزار رسیدساز و ارائه رسیدهای بانکی مجعول اقدام به هشت فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ 100 میلیارد ریال کرده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: کلاهبردار و محکوم متواری دستگیر شده که تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمانشاه نیز می‌باشد، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس معرفی که علاوه بر محکومیت به رد مال، با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط