دوشنبه 23 مهر 1403 - 19:56

کد خبر 663203

دوشنبه 23 مهر 1403 - 17:21:18


زاکانی: گاز از سبد سوخت تهران حذف می‌شود


صدا و سیما/ شهردار تهران گفت: به علت خطر زلزله تهران، برنامه بلندمدتی برای حذف گاز از این شهر تدوین شده است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران عنوان کرد: خرید پنج هزار و ۲۵۵ دستگاه اتوبوس که بخش عمده آن‌ها به سمت برقی‌سازی رفته از جمله اقدامات شهرداری تهران برای کاهش مصرف انرژی و کمک به کاهش آلودگی هواست.
وی با بیان اینکه تهران در سال گذشته فقط ۱۰ روز هوای پاک را تجربه کرد و ۱۱۹ روز هوا غیرسالم بود، گفت: برای خرید سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس برقی اقدام کردیم که هزار دستگاه از شرکت‌های داخلی و مابقی از خارج کشور است.
شهردار تهران ادامه داد: در تهران ۷۸ هزار تاکسی در سطح شهر تردد دارند که بیش از ۵۰ درصد آنها فرسوده هستند و برای نوسازی آنها پیگیری‌های جدی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تهران برای کاهش ترافیک به ۹۸ اصلاح تقاطعی در بزرگراه‌های موجود نیاز دارد، گفت: مردم تهران به طور متوسط روزانه ۷۸۳ کیلومتر مسیر طی می‌کنند که با اصلاح این تقاطع‌ها، این رقم به ۵۳ کیلومتر کاهش می‌یابد.
زاکانی بیان کرد: تاکنون اصلاح ۲۹ تقاطع انجام شده و ۲۶ تقاطع هم امسال اصلاح می‌شود. در صورت انجام این اصلاحات تقاطعی، مصرف روزانه بنزین در شهر تهران، یک میلیون لیتر کاهش می‌یابد.
شهردار تهران با بیان اینکه تأمین انرژی شهر‌ها به صورت همزمان با برق و گاز نادرست بوده، گفت: به علت خطرات ناشی از زلزله احتمالی در تهران، برنامه بلندمدتی برای برقی‌سازی تهران و حذف گاز از این شهر داریم که قبل از حذف کامل گاز، برقی‌سازی را آغاز کرده‌ایم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط