دوشنبه 23 مهر 1403 - 17:45

کد خبر 663101

دوشنبه 23 مهر 1403 - 15:39:41


رطوبت هوا در جزیره خارگ بوشهر ۹۴ درصد اعلام شد


ایرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد در شبانه روز گذشته جزیره خارگ با ۹۴ درصد و شهرهای اهرم و جم با ۲۰درصد بیشترین و کمترین میزان رطوبت این استان را به خود اختصاص داده اند.

محمدرضا انصاری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: همچنین میزان رطوبت شهرهای گناوه ۹۰درصد ، بوشهر و عسلویه ۸۷درصد و بنادر دیلم و دیر نیز ۷۷درصد ثبت شده است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دما با ۳۸ سانتیگراد مربوط به شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و کمترین با ۱۹درجه سانتیگراد مربوط به شهر جم است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: بیشینه و کمینه دمای مرکز استان نیز به ترتیب ۳۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.
انصاری ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد تا اواخر هفته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات به نسبت آرام خواهد بود.
وی تصریح کرد: بنابراین در این مدت غبار محلی، مه صبحگاهی و در ساعاتی از روز وزش باد، از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.
انصاری گفت: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان در استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی شده است.
وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر پیش بینی شده است.
انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۵۵ ، جزر اول ساعت ۱۲:۰۰، مد دوم ساعت ۱۸:۲۰ و جزر دوم ساعت ۱۱:۵۰ خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط