جمعه 30 شهریور 1403 - 07:03

کد خبر 66302

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 15:29:00


مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود


ایسنا/ استاندار مرکزی گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان مرکزی راه اندازی می‌شود.

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی اظهار کرد: مجمع خیرین یاریگران زندگی حسب دستور ریاست جمهوری در برخی استان ها راه اندازی شده که استان مرکزی نیز این ظرفیت را دارد؛ البته خیرین در استان مرکزی در حوزه های مختلف از جمله سلامت فعالیت خوبی داشته و در بخش های مختلف پیشتاز هستند.
وی با بیان اینکه فعالی خیرین مدرسه ساز از این استان شکل گرفت و خیرین حوزه سلامت و امنیت فعالیت گسترده ای در استان دارند افزود: مقدمات لازم در راستای راه اندازی این مجمع پیگیری شده و راه اندازی این مجمع در استان اعلام می شود تا بزرگان این عرصه در استان فراخوانده و سازماندهی شوند و شروع به کار و فعالیت کنند. جلسات مربوطه در هفته قوه قضاییه آغاز شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی از مجموعه اقدامات در امر مبارزه با مواد مخدر نقطه ضعف وجود دارد که این حوزه نیز باید تقویت شود.
مخلص الائمه اضافه کرد: اطلاع رسانی به توسعه فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و جذب خیرین در این حوزه کمک می کند.
وی اظهار کرد: کمپ ماده ۱۶ بعد از یک وقفه و تعطیلی مجدد راه اندازی شده که جای تقدیر از آموزش و پرورش، شهرداری، بهزیستی و دستگاه قضایی  دارد و امیدواریم این کمپ سریعا توسعه یابد.
بهنام نظری ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: رویکرد این حوزه بیشتر بر پیشگیری است چراکه هرچه بتوان در این حوزه کار کرد قطعا نتیجه خوبی حاصل خواهد شد لذا طرح برنامه ها برای موضوع پیشگیری باید از سوی دستگاه های مربوطه اعلام شود.

اکبر شایسته فرد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز بیان کرد: این شورا با اقدامات انجام شده توانسته در سطح کشوری از سطح ۳ به سطح ۲ ارتقا پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار مربی  در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر آموزش دیده اند که قرار است امسال بهره لازم از این افراد گرفته شود.
محسن خیرمند سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز افزود: متاسفانه نوع مصرف مواد مخدر در حوزه نوجوانان تغییر پیدا کرده که نگران کننده است.
شهردار اراک نیز اظهار کرد: شهرداری اراک سال گذشته حدود ۳۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال مستقیما در حوزه مبارزه با موادمخدر هزینه کرده است.
علیرضا کریمی بیان کرد: تجهیز گرمخانه اراک و در اختیار قرار دادن یک مرکز غربالگری مرکز ماده ۱۶ به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است؛ تفاهم نامه های مشترک زیادی نیز در این خصوص منعقد شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۳۵۰ جلسه انجمن معتادان گمنام در بوستان ها و خانه های فرهنگ نیز از سوی شهرداری مدیریت شده است و در ۴۰ پارک ایستگاه های ورزش صبحگاهی دایر شده است.
کریمی تاکید کرد: ظرفیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی بالا است و آمادگی همکاری های بیشتر نیز وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط