جمعه 30 شهریور 1403 - 07:33

کد خبر 66310

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 15:34:00


۳۸ آسانسور غیراستاندارد در استان مرکزی مهروموم شد


قدس آنلاین/ مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: ۳۸ آسانسور غیراستاندارد از ابتدای امسال تاکنون در این استان مهر و موم شد.

سید سعید میرنظامی، مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: ۸۰ فقره اخطار نیز در این مدت برای آسانسورهای غیرایمن در استان مرکزی صادر شد که در صورت عدم دریافت نشان استاندارد، نسبت به مهر و موم آنها اقدام می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۶۹ تایید ایمنی نیز از ابتدای امسال تاکنون برای آسانسور ساختمان‌ها و منازل مسکونی استان مرکزی صادر شد.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی اضافه کرد: این استان تنها استانی در سطح کشور است که برای مهر و موم آسانسورهای غیرایمن از دادستان اراک دارای حکم است.
میرنظامی، با یادآوری برگزاری ۲ نشست شورای استاندارد آسانسورهای استان مرکزی، گفت: در این شورا مقرر شد ظرف مدت چهار ماه نسبت به اخذ نشان استاندارد برای آسانسور ساختمان‌های عمومی و دولتی اقدام شود.
وی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۶۲ گواهی ایمنی نیز سال گذشته برای آسانسورهای استان مرکزی صادر و اخطارهایی نیز برای برخی از دستگاه‌های استان صادر که ۹۰ آسانسور هم مهر و موم شد.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: بررسی از ۳۰۳ مورد تجهیزات بازی در سال گذشته برای این اداره‌کل تکلیف شد و یک‌هزار و ۳۰۹ مورد بازرسی از تجهیزات بازی پارک‌های استان مرکزی انجام و ۲۸۲ مورد تاییدیه صادر شد.

میرنظامی گفت: اکنون مهر و موم چند مجتمع بزرگ تفریحی در حال انجام است و هماهنگی‌های لازم با دادستان مرکز استان انجام شده‌ است.
وی با یادآوری بررسی کیفیت نان سنتی استان مرکزی در سال گذشته، افزود: ۲۱ مورد نان سنتی در این مدت از سطح استان خریداری و از نظر فلزات سنگین مورد بررسی قرار گرفت و موردی از نظر آلودگی به این فلزات در استان مرکزی مشاهده نشد.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: آب آشامیدنی استان نیز سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آزمایش‌های انجام شده آب آشامیدنی استان از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.
میرنظامی گفت: آب آشامیدنی استان مرکزی از نظر مواد محلول در آب، با تمامی نمونه‌ها مطابقت دارد و مواد محلول در آب شهرهای ساوه و کارچان نسبت به سایر نقاط استان بیشتر بود.
وی ادامه داد: آب آشامیدنی استان مرکزی از نظر نیترات، نیکل و بار میکروبی از وضعیت مناسبی برخوردار است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط