سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 03:02

کد خبر 663471

دوشنبه 23 مهر 1403 - 22:32:46


دستمان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بسته نیست


ایسنا/ معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جهوری از افزایش سرمایه این صندوق به ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جهوری در نشست امروز (۲۳ مهر) معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه، از خدمات این صندوق یاد کرد و عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی متولد قانون دانش‌بنیان است که خدمات گسترده‌ای در حوزه مالی و غیرمالی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه خدمات این صندوق در چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی قرار می‌گیرد و گفت: تسهیلات از مهمترین این خدمات است که چهار نوع تسهیلات نمونه‌سازی، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و لیزینگ را با سقف‌، بازپرداخت و دوره تنفس مختلف داریم. سود این تسهیلات نیز بین صفر تا ۲۳ درصد است.

ملکی سقف تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را هشت میلیارد تومان اعلام کرد که زمان پرداخت آنها نیز بین ۳۰ تا ۴۵ روز است و یادآور شد: تمرکز اصلی پرداخت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و برای سایر شرکت‌ها بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی سه هزار میلیارد تومان بود که اکنون به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اظهار کرد: امروزه دست ما برای حمایت از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیانی که در کشور داریم، بسته نیست.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از خدمات این صندوق بلاعوض بوده و شامل حمایت‌هایی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، آموزش، مشاوره و... است که سقفی معادل ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در سال برای هر شرکت دارد و شرکت‌ها با داشتن شرایط لازم می‌توانند از آن برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: این صندوق متعلق به هیچ شرکت خاصی نیست و همه شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و بزرگ می‌توانند از خدمات آن برخوردار شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق مجزا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از منابع و خدمات هر دو بخش استفاده کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط