سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 02:53

کد خبر 663474

دوشنبه 23 مهر 1403 - 22:34:57


شورای فرهنگ عمومی جای سیاست‌گذاری است، نه جای حرف‌های کوچک و ناچیز


ایسنا/ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: شورای فرهنگ عمومی جای سیاست‌گذاری است، نه جای حرف‌های کوچک، حقیر و ناچیزی که اعضا باید پیش از جلسه حل کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، امام‌جمعه کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در رابطه‌ با سنجش خروجی اقدامات و برنامه‌ها، عنوان کرد: مطمئن باشید ساخت فرهنگ‌سراها و تالارها و ساختمان‌ها نه‌تنها هیچ تأثیری در عرصه فرهنگی و بر ذهن و قلب و اعتقاد جوانان ندارد، بلکه گاهی اثر معکوس هم دارد. باید سنجید که چه اثری بر کارهای فرهنگی مترتب است و تأثیر آن در جامعه چیست؟

وی در ادامه با تذکر شدیداللحن نسبت به پاسخ بعضی دستگاه‌ها در خصوص مصوبات جلسات قبلی شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی جای سیاست‌گذاری است، نه جای حرف‌های کوچک، حقیر و ناچیزی که اعضا باید پیش از جلسه حل کنند و وقت مسئولین را نگیرند. متأسفانه اثر بعضی از دستگاه‌ها این شده که در کارها مانع ایجاد کنند و از قوانین فقط آن قسمت‌هایی را بلدند که بر سر راه امور مانع ایجاد می‌کنند.

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی، جلسه‌ای مهم و محترم است، عنوان کرد: سطح جلسه را پایین نیاورید. این جلسه تشکیل می‌شود که اتفاقات مهمی در عرصه فرهنگ عمومی رخ دهد و اثر آن در کف جامعه مشهود باشد.

 غفوری با تأکید بر اینکه تا دستورکاری در شأن شورای فرهنگ عمومی استان وجود نداشته باشد، نباید جلسه تشکیل شود، تصریح کرد: پیش از جلسه شورای فرهنگ عمومی باید با مسئولینی که مأموریتشان مرتبط با دستورکار جلسه است، جلساتی برای توجیه موضوع و کامل‌شدنِ ارائه برگزار گردد. باید از کلی‌گویی پرهیز شود و گزارش‌ها روشن، شفاف و قابل سنجش باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اهمیت جلسه شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: حاضرم وقت بگذارم و پیش از جلسه شورای فرهنگ عمومی شخصاً گزارش‌ها را بشنوم و گفتگو کنم که مدیون سایر دوستان حاضر در جلسه نشویم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط