سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 02:55

کد خبر 663478

دوشنبه 23 مهر 1403 - 22:38:31


تصویب شهر جدید «آلاگل اینچه‌برون» در شورای عالی معماری و شهرسازی


ایسنا/ استاندار گلستان گفت: شهر جدید آلاگل اینچه‌برون به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

دکتر علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی، شهر جدید «آلاگل اینجه‌برون» به تصویب این شورا رسید.

وی‌گفت: این شهر مجموعاً شامل یک هزار و ۴۰۰  هکتار مساحت که در فاز اول برای تهیه طرح جامع آن ۳۷۸ هکتار مدنظر قرار گرفته است. 

استاندار گلستان تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های تامین زمین در نهضت ملی مسکن به خصوص در استان‌های شمالی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی استان و از طرفی قرارگیری منطقه پیشنهادی در محدوده شهرهای گنبد کاووس و آق قلا که دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت هستند و وجود منطقه آزاد اینچه‌برون به وسعت ۱۲ هزار هکتار و ظرفیت استقرار صنایع با ظرفیت برد یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و اشتغال برای بیش از ۴۰ هزار نفر در افق ۲۰ ساله، وجود شهرک هزار هکتاری اترک، پتروشیمی گلستان، معادن صدف، زغال سنگ و ید در این منطقه و قرارگیری در کریدور ریلی-جاده‌ای شمال-جنوب، تاسیس این شهر جدید تاثیر بسیار بسزایی در توسعه و اقتصاد استان خواهد داشت و به عنوان پشتیبانی برای مناطق مذکور عمل خواهد کرد.

وی بیان کرد: مجوز ایجاد شهر جدید آلاگل اینچه برون در سال ۱۴۰۱ از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده که در نهایت در کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲ و شورای برنامه‌ریزی و کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در خرداد ۱۴۰۳ و در نهایت در صحن شورای عالی شهرسازی معماری به تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ مطرح و به تصویب رسید.

زنگانه تأکید کرد: تمامی استعلام‌های زیست محیطی نیز اخذ و حریم کمی و کیفی تالاب‌های بین المللی آلاگل و آلماگل نیز رعایت شده است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط