سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 12:44

کد خبر 663871

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 10:40:55


۱۰ تن آبزی قاچاق در استان بوشهر کشف شد


ایرنا/ فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون با توقیف ۳۰ فروند شناور غیرمجاز و بدون هویت ۱۰ تن آبزیان قاچاق کشف شده است.

عبدالکریم غلامی، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر اظهار کرد: در این راستان تاکنون ۳۰ شناور صیادی، بدون هویت در هنگام صید آبزیان با روش‌های مخرب شامل ۹ لنج و ۲۱ قایق در سواحل استان بوشهر شناسایی و توقیف شده است.
وی یادآور شد: آبزیان قاچاق کشف شده شامل کوسه ماهی، میگو و ماهی است.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در این عملیات‌ها ۸۱۲ عدد قلاب تکی، ۴۷ رشته تور ترال لنج و قایق، یک رشته تور ترال رانج، ۳۸ جفت تخته صید ترال لنج و قایق، ۷ طاقه تور گوشگیر، وینچ، طناب و انواع قلاب لانگ لاین کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه برای شناور و عوامل صید پرونده تخلف صادر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است، تاکید کرد: سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس به‌صورت شبانه‌روزی گشت‌زنی و رصد می‌شود و با قاطعیت هر چه تمام با متخلفان برخورد قانونی خواهند شد.
غلامی افزود: با صید غیرمجاز در خلیج فارس با هدف صیانت و حفاظت از ذخایر آبزیان برخورد قانونی و بدون اغماض انجام می شود.
وی اضاه کرد: یکی از عوامل و دلیل اصلی روند کاهش صید آبزیان در خلیج‌فارس کاهش ذخایر زیستگاه‌ها ناشی از فشار بیش از حد به منابع و فرصت ندادن لازم به تکثیر آبزیان است.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر یادآور شد: صید آبزیان با روش «ترال کف» و «پرساین» صید مخرب در آسیب رساندن به ذخایر زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس است.
غلامی ادامه داد: شیلات همه توان خود را برای مقابله با صید غیرمجاز در راستای حفظ ذخایر و دفاع از حقوق صیادان قانونمند به کار گرفته است.
وی با قدردانی از همکاری مجموعه نیروی دریایی سپاه، بسیج دریایی، مرزبانی و صیادان قانونمند در شناسایی قاچاقچیان صید آبزیان در خلیج‌فارس گفت: عوامل یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با تمام توان در صیانت از زیستگاه آبزیان با صید غیرمجاز برخورد قاطع و قانونی می‌کند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط