سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 16:46

کد خبر 664082

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 12:39:42


کنایه چمران به آلودگی هوای پایتخت: دلتان را خوش نکنید!


ایرنا/ رییس شورای اسلامی شهر تهران با کنایه به وضعیت آلودگی هوای پایتخت، گفت: من دلم را خوش نکردم که اوضاع هوای این شهر خوب خواهد شد، شما هم نکنید!

مهدی چمران روز سه‌شنبه در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تمام نهادهایی که در بحث آلودگی هوا دخیل هستند را جمع کنیم و یکبار دیگر مسوولیت هایشان را به آنها یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه گازوییلی که به تهران داده می‌شود حداکثر ۵۰ ppm است، افزود: این گازوییل در دیگر شهرها حتی بالای یک هزار ppm است؛ هیچ‌یک از نیروگاه‌های ما سوخت مازوت ندارند و با گاز کار می‌کنند این اتفاقات رخ داده اما می‌توان افزایش تعداد خودروها بویژه پس از ایام کرونا را دلیلی دانست که به وضعیت قبل و استفاده بالا از وسایل حمل و نقل عمومی دست پیدا نکرده‌ایم از سویی وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست و مردم با ازدحام مواجه هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با وجود کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت آن، تهران به دلیل شرایط جوی و عدم وزش باد به شهری آلوده تبدیل شده و این در حالیست که در گذشته باغ‌شهر و شهری خوش آب و هوا و مثال زدنی بوده است.

به گفته چمران، راه‌حل‌های قانون هوای پاک باید ریز به ریز اجرایی شود تا به نتیجه برسیم، مهمترین موضوع هم خارج شدن خودروهای فرسوده از چرخه تردد در شهر است، تاکسی‌های برقی جدید هم که هنوز با مشکل پرداخت مبلغ روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری در حال تنظیم برنامه برای پرداخت تسهیلات بلندمدت‌تر و بیشتر برای رفع مشکل تاکسی‌های برقی است، گفت: شهرداری باید تلاش خود را انجام دهد و اتوبوس‌های برقی را نیز وارد کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: وزارت نفت هم باید برای تاکسی برقی کمک کنددر غیر این صورت کسی نمی‌تواند تاکسی برقی بخرد و اگر هم خریداری پیدا شود توان پرداخت مبلغ آن را ندارد بنابراین امروز وضعیت خوبی در این بخش نداریم.

چمران یادآور شد: وزارت نفت گفته است وام ۶۰۰ میلیونی زمانی به تاکسیرانان پرداخت می‌شود که با تاکسی‌ها پیمایش کنند؛ این شرایط برای هیچ خریداری مناسب نیست و آنها توانایی پرداخت قیمت تاکسی را ندارند.

وی در خصوص آتش سوزی بازارآهن شاد آباد نیز گفت: از شهردار منطقه ۱۸ دعوت کردیم تا نتیجه بررسی‌ها را در جلسه امروز شورا به سمع و نظر اعضا و مردم برساند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص آرامستان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه تقسیم قبور بهشت زهرا دست سازمان است و دست ما نیست، افزود: کابل برق زیادی در بهشت زهرا به سرقت رفته که باید نظارت‌ها تشدید شود تا بتوان از کابل دزدی جلوگیری کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط