سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 18:59

کد خبر 664402

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 16:50:00


مدل ارزان تر هدست اپل بدون ویژگی EyeSight و با قیمت 2000 دلار معرفی خواهد شد


ترنجی/ مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود می‌گوید که اپل همچنان به‌دنبال عرضه مدل ارزان تر هدست Apple Vision خود در اوایل سال آینده است و قیمت آن حدود 2000 دلار خواهد بود.

مدل ارزان تر هدست اپل
اپل در سال گذشته میلادی هدست ویژن پرو را با قیمت 3499 دلار معرفی کرد، اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت کماکان به‌سرعت در تلاش است تا جانشینی برای آن پیدا کند. برخی گزارش‌ها در اوایل سال جاری حاکی از آن بود که اپل توسعه نسل دوم Vision Pro را برای تمرکز بر هدست‌های ارزان‌تر متوقف کرده است و به‌نظر می‌رسد که هنوز هم همین‌طور است؛ احتمالاً به این دلیل که برچسب قیمتی Vision Pro، خرید آن را برای بسیاری از دسترس خارج می‌کند.

گورمن می‌گوید که هدست ارزان‌تر اپل احتمالاً از یک پردازنده ضعیف و کیفیت ساخت پایین‌تر استفاده می‌کند. Vision Pro درحال‌حاضر به یک تراشه M2 مجهز است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اپل یک چیپست از سری A مانند A18 Pro را برای هدست ارزان‌تر خود درنظر بگیرد که توان پردازشی آن در حد M1 است.

در مورد کیفیت ساخت و موارد به‌کار رفته در هدست آینده نیز، این دستگاه احتمالاً از مواد پلاستیکی بیشتری به‌جای آلومینیوم و شیشه استفاده می‌کند.

این گزارش همچنین می‌گوید که این هدست احتمالاً ویژگی EyeSight معرفی‌شده در Apple Vision Pro را کنار می‌گذارد؛ قابلیتی که از نمایشگرهای هدست برای نشان دادن چشم کاربران به بیرون از هدست استفاده می‌کند و به افراد اطراف اجازه می‌دهد همچنان چشمان فرد استفاده‌کننده از هدست را ببینند. اگرچه این ویژگی به‌خودی‌خود کمی عجیب است، اما باز هم قابلیتی جالب به‌شمار می‌رود. بااین‌حال، داشتن یک نمایشگر دیگر در قست بیرونی هدست، هزینه‌بر بود و این نمایشگر در هدست ارزان‌تر حذف خواهد شد.

درنهایت، طبق گزارش‌ها، اپل انتظار دارد هدست ارزان‌تر اپل ویژن دو برابر بیشتر از اپل ویژن پرو فروخته شود.

نظر شما درباره مدل ارزان تر هدست اپل چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط