سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 16:44

کد خبر 664088

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 12:41:41


۴۴ میلیمتر باران در رودسر گیلان بارید


ایرنا/ کارشناس هواشناسی گیلان گفت: شهرستان رودسر با ۴۴ میلیمتر بیشترین بارندگی ۲۴ ساعته گذشته استان را به خود اختصاص داد.

رضا باقری، کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: شهرستان املش با ۳۲ میلیمتر، بندرانزلی ۲۴، ایستگاه آبکنارانزلی و فرودگاه رشت با ۲۲ میلیمتر در جایگاه بعدی بیشترین بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته گیلان قرار گرفتند.

وی با اشاره به تداوم فعالیت توده هوای کم و بیش ناپایدار در گیلان اضافه کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت توده هوای نسبتا ناپایدار تا چهارشنبه در این استان است؛ بنابراین در این مدت به تناوب در برخی مناطق ابرناکی، مه آلودگی، بعضی ساعات بارندگی گاهی رگباری و موقتی شدید، رعد و برق، وزش باد بعضی مناطق موقتی شدید پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: از بعدازظهر فردا (چهارشنبه) تا پنجشنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی، وزش باد در برخی مناطق باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها گاهی شدید و افزایش دما مورد انتظارست.

وی اظهار کرد: همچنین از اواخر پنجشنبه هفته جاری به تدریج با نفوذ سامانه نسبتا ناپایدار و خنک و شمالی شدن جریانات، شرایط برای کاهش دما، افزایش ابر و مه آلودگی هوا، گاهی وزش باد و برخی ساعات بارندگی گاهی رگباری و شدید تا اوایل هفته آینده مهیا می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: اسب‌وونی تالش با ۹ درجه کمترین و رودسر با ۲۶ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۱۸ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست و طی ۲ روز آینده نیز بطور موقت نامناسب می‌شود.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه آلود است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط