سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 16:46

کد خبر 664092

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 12:45:08


واکنش امام‌جمعه سمنان به سفر خارجی اعضای شورا


ایسنا/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به سفر اخیر شهردار و اعضای شورای شهر به چین و ازبکستان(سمرقند و بخارا)، انجام برخی سفرهای خارجی و آشنایی با پروژه‌های شهری دیگر کشورها را مفید و موثر ارزیابی کرد و گفت: باید اهداف و دستاوردهای چنین سفرهایی برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با حضور در صحن علنی پارلمان شهری و در نشستی با اعضای شورای شهر سمنان اظهار کرد: انجام سفرهایی از این دست حتما دستاوردها و منافعی برای شهر به همراه دارد.

وی با بیان اینکه چرایی انجام این سفرها نباید در اذهان عمومی مبهم باقی بماند ادامه داد: بازدید مدیریت شهری و اعضای شورا از طرح‌ها و پروژه‌های شهری دیگر کشورها حتما منافعی به همراه داشته لذا اعضای شورا باید در این زمینه‌ها روشنگری کنند تا به برخی شایعات دامن زده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم توجه به روشنگری و شفافیت تاکید و خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان امور مربوط به شهر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه آشنایی با پروژه‌های شهری دیگر ملل ممکن است دستاوردهایی داشته باشد که در آینده خود را نشان دهند افزود: انتظار می‌رود که اعضای شورا و مدیریت شهری دلایل و دستاوردهای سفرهایی از این دست را با مردم در میان بگذارند.

لزوم اولویت‌بندی و فازبندی پروژه‌های شهری

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌های شهری تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد پروژه‌ها باید یک ضرورت‌سنجی دقیق در این بخش انجام و پروژه‌ها اولویت‌بندی شوند. اجرای برخی پروژه‌ها کار خوبی است اما ممکن است با توجه به نیازهای شهر و شهروندان، در زمان فعلی اجرای پروژه‌های دیگری اولویت داشته باشد.

مطیعی همچنین بر ضرورت آنچه فازبندی پروژه‌ها می‌خواند تاکید کرد و گفت: اجرای برخی پروژه‌ها نیازمند صرف هزینه بسیار بالایی است که ممکن است در یک فاز از عهده مدیریت شهری برنیاید لذا باید پروژه‌هایی نظیر اصلاح ورودی‌های شهری را فازبندی کرد و در هر مرحله بخشی از آن را اجرا کرد تا هم مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند و هم شهروندان در جریان اجرایی شدن پروژه‌ها و پاسخگویی به نیازهای واقعی آنها قرار گیرند.

انتقاد از توسعه کاریکاتوری شهر

وی در بخش دیگری با انتقاد از آنچه رشد و توسعه کاریکاتوری شهر می‌خواند گفت: در بحث توسعه شهری باید به همه شهر توجه شود نه اینکه بیشتر تمرکز و توجه معطوف به برخی محلات و مناطق شود.

مطیعی بی‌توجهی به مناطق جنوبی و حاشیه‌ای شهر را یک ایراد برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که به طور مثال تعریض یک خیابان در مناطق شمالی شهر با سرعت مناسبی انجام می‌شود اما تعریض یک خیابان در حاشیه و یا جنوب شهر سال‌ها به درازا می‌کشد. برخی پلاک‌ها عقب‌نشینی کرده و برخی‌ها فرآیند خرید و عقب‌نشینی آنها مدت‌ها طول می‌کشد و همین یک شکل کاریکاتوری به توسعه آن می‌دهد که زیبنده مدیریت شهری نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط