سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 21:53

کد خبر 664446

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 17:17:59


ثبت‌نام آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری آغاز شد


ایرنا/  ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳ از امروز (۲۴ مهر) آغاز شد و تا ۳۰ مهر ادامه خواهد داشت، آزمون نیز ۲۰ دی ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به استناد بند الف ذیل مادۀ ۷ قانون کانون کارشناسان رسمی و آیین نامه اجرایی آن و ماده ۴ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار مصوب مجلس شورای اسالمی از متقاضیان اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری در سال ۱۴۰۳جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری که به صورت کتبی (چهار جوابی) و شفاهی برگزار می شود. طبق قانون و مقررات و با توجه به شرایط مندرج در این دفترچه، از طریق وب سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ثبت نام می‌کند.

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، به استناد ماده ۱۵ قانون مصوب مجلس شورای اسالمی، علاوه بر وثاقت، باید واجد شرایط ذیل باشند:

۱. متدین به دین اسلام و یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
۲. داشتن تابعیت جمهوری اسالمی ایرانی. صفحه ۲ .۳ نداشتن پیشینه کیفری مؤثر. .۴ عدم اعتیاد به مواد مخدر. .۵ نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه های غیرقانونی یا مخالف اسلام.
۳. دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن تا پایان مهلت ثبتنام و در صورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید. تبصره: متقاضیان ایثارگر بر اساس بند چ مادۀ ۸۸ قانون برنامۀ ششم توسعه از داشتن شرط سنی معافند.
۴. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفۀ عمومی (برای آقایان)

داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت نام را بطور کامل مطالعه کرده باشند و حتما شرایط عمومی، اختصاصی و جداول مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را داشته باشند. همچنین فقط کارشناسان رسمی دادگستری دارای پروانه معتبر کارشناسی رسمی دادگستری از کانون کارشناسان رسمیِ متقاضی انتقال یا تغییر رشته، مجاز به استفاده از بند انتقال یا تغییر رشته هستند. استفاده از این بند توسط متقاضیان عادی که پروانه معتبر کارشناسی ندارند تخلف محسوب می شود.

داوطلبان باید در درج کد ملی، نام خانوادگی و نام، مشخصات شناسنامه‌ای، ارسال عکس و تمام اطلاعات لازم دیگر دقت و توجه کافی به عمل آورند، بدیهی است درصورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد. در پایان ثبت‌نام اینترنتی تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب می‌باشد، لذا دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.
برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامی را به دقت بررسی کنند. داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداری نمایند.
داوطلبان باید اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگه دارند و توصیه می‌شود داوطلب فرایند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد سایرین افشا نکند.

بر اساس این خبر، کارت شرکت در آزمون مذکور از روز دوشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۷ برای مشاهده و چاپ بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی قرار خواهد گرفت. تاریخ برگزاری آزمون کتبی روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، استان محل اقامت فعلی است که در تقاضانامه درج می کنند.
 
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط