سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 22:01

کد خبر 664561

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 19:33:53


موافقت با تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ساخت تقاطع غیر همسطح در بجنورد


ایسنا/ شهردار بجنورد از موافقت سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور برای تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ساخت تقاطع غیر همسطح مرکز استان خبر داد.

سید محمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدار خود با معاون توسعه و منابع انسانی سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور اظهار کرد: در این دیدار پیگیری برای تامین اعتبار نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و احداث تقاطع غیر همسطح میدان خرمشهر مرکز استان انجام و با تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان به اقسام مختلف موافقت شد.

وی افزود: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ساخت تقاطع غیر همسطح در بجنورد نیازمند منابع اعتباری زیادی است که توان شهرداری بجنورد به پرداخت آن‌ها از محل منابع داخلی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور درخواست منابع اعتباری در قالب تسهیلات و اوراق مشارکت کردیم و در این مسیر از طریق مذاکره با معاون توسعه و مدیریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پیگیر تامین آن‌ها شدیم.

شهردار بجنورد گفت: خوشبختانه توانستیم قول مساعد برای اعتبارات نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مرکز استان را از طریق اوراق مشارکت اخذ کنیم. 

به گفته کشمیری، قرار است ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب مشارکت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مرکز استان به شهرداری بجنورد تعلق گیرد و تا پایان سال جاری توسط یکی از بانک‌های عامل منتشر شود. 

شهردار بجنورد به موافقت برای تامین بخشی از هزینه احداث تقاطع غیر همسطح میدان خرمشهر نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار موافقت شد که ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات شرکت ساختمان و عمران شهر پایدار وابسته به بانک شهر تامین شود.

وی با بیان اینکه احداث تقاطع غیر همسطح بر اساس آخرین برآوردها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: قرار است هفته آینده جلسه‌ای با شرکت ساختمان و عمران شهر پایدار داشته باشیم تا جزئیات این موضوع و تامین مابقی مبلغ مورد نیاز بررسی شود.

به گفته وی، در این دیدار با تخصیص ۲۰۰۰ تن قیر سهمیه‌ای به شهرداری بجنورد موافقت شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط