چهارشنبه 25 مهر 1403 - 17:03

کد خبر 665538

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 14:45:45


تفاهم نامه آبرسانی به ۲۵۴ روستای آذربایجان شرقی امضا شد


ایرنا/ تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه برای آبرسانی به ۲۵۴ روستای دارای تنش آبی در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی امضا شد.

این تفاهم‌نامه به امضای استاندار آذربایجان شرقی، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین آبرسانی کشور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فرمانده سپاه عاشورا رسید.
براساس این تفاهم‌نامه، بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، تامین ۳۱۵ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن جهت استفاده در خطوط انتقال و شبکه روستاهای هدف و ۷۵ باب مخزن پلی‌اتیلن در حجم‌های مختلف را عهده‌دار شد.
همچنین حفاری مسیر شبکه و خطوط انتقال با مشارکت اهالی روستاها و شرکت آب و فاضلاب استان و اجرای لوله‌گذاری و نصب مخازن توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا انجام خواهد شد.
بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، از خدمات خیرخواهانه آقای اکبر ابراهیمی، رئیس بنیاد نیکوکاری ابراهیمی به‌ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدوارم استان را در بحث آبرسانی روستایی پشتیبانی کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گزارشی از روند آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در استان ارائه کرد و گفت: در سال‌های های گذشته به ترتیب ۲۱۴ و ۲۲۰ روستا با مشارکت خیّران آبرسان از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند و هدف‌گذاری ما برای سال جاری، ۲۷۰ روستا است.
محمد خانی افزود: در ۲ سال گذشته، خیّران متعددی از چند کشور خارجی و بیش از ۵۰ خیّر از داخل کشور در امر آبرسانی به روستاهای استان مشارکت کردند و میزان مشارکت آنها در این امر خیر، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط