پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 02:03

کد خبر 665809

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 20:46:40


وزیرخارجه مصر: امنیت منطقه بدون تشکیل کشور فلسطین امکان‌پذیر نیست


مهر/ وزیر خارجه مصر با تأکید بر اهمیت تشکیل کشور مستقل فلسطین، اعلام کرد که مصر در حال انجام تلاش‌های گسترده‌ای برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر، در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای اسپانیایی خود اعلام کرد که امنیت و ثبات در منطقه بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق نخواهد شد.

وی به تلاش‌های مداوم مصر برای توقف آتش‌بس در غزه و لبنان اشاره کرده و از گفت‌وگوهای گسترده با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش و اجرای فوری آتش‌بس خبر داد.

عبدالعاطی ضمن اشاره به اهمیت مسئله آب برای مصر، اعلام کرد که قاهره هیچ‌گونه تعرض به امنیت آبی خود را تحمل نخواهد کرد و آب را مسئله‌ای حیاتی و وجودی برای مصر می‌داند.

وی همچنین حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرده و بر لزوم اجرای فوری آتش‌بس تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر گفت که این کشور ارسال کمک‌های انسانی به لبنان را ادامه داده و به زودی یک هواپیمای حامل کمک‌ها به فرودگاه بیروت خواهد رسید.

وزیر خارجه مصر همچنین هرگونه حمله به نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را محکوم کرده و خواستار اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل شد.

عبدالعاطی با اشاره به اختلافات موجود در اتحادیه اروپا بر سر وضعیت غزه و لبنان گفت که این اختلافات پیام‌های نادرستی به رژیم صهیونیستی داده و به این رژیم اجازه می‌دهد به اقدامات خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد که ادامه این چند دستگی‌ها غیرقابل قبول است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط