پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 08:57

کد خبر 666071

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 06:10:11


حمله هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن


تسنیم/ جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، چندین نقطه در شهر صنعاء و صعده در یمن را بمباران کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع یمنی بامداد امروز (پنج‌شنبه) از حمله هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به شهر صنعاء و صعده در شمال این کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأنت) گزارش داد که جنگنده‌های متجاوز، سه مرتبه شرق شهر صنعاء را مورد حمله هوایی قرار دادند. شبکه المیادین نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی مناطق شمالی، شرقی، غربی و جنوبی شهر صعده در شمال یمن را بمباران کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز انجام این حمله را تأیید کرد.

در این میان یک منبع یمنی به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت که جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی، چندین پایگاه نظامی را در صنعاء و صعده بمباران کرده‌اند.

ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در 28 آذرماه 1402 برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن و شکست محاصره دریایی رژیم اسرائیل تشکیل شد؛ هر چند بر روی کاغذ 10 کشور به عضویت این ائتلاف در آمدند، اما در عمل تنها انگلیس و آمریکا در حملات مشارکت دارند.

با این حال ادامه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن در حالی است که این حملات همچنان ناکام از توقف عملیات‌های ارتش یمن است.در این راستا پایگاه خبری آکسیوس در ماه ژوئیه به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی نوشت که واشنگتن و هم‌پیمانانش در توقف حملات جنبش انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن با شکست مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/






پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط