پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 19:49

کد خبر 666739

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 17:11:47


علامه حسن‌زاده آملی نسبت به ادبیات فارسی و تاریخ اشراف کامل داشت


مهر/ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: علامه حسن‌زاده آملی نسبت به علوم اسلامی، ادبیات فارسی، تاریخ و مباحث عرفانی اشراف کامل داشت.

غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ظهر پنجشنبه در همایش ملی علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ابعاد شخصیتی علامه حسن‌زاده آملی بسیار گسترده بود و وی در حوزه‌های مختلف علمی و معارفی تبحر خاصی داشت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: علامه حسن زاده آملی نسبت به علوم اسلامی، ادبیات فارسی و مباحث عرفانی اشراف کامل داشت و وی از معدود علما است که نسبت به ادبیات فارسی آگاهی داشت.

وی ابراز کرد: علامه حسن زاده آملی در تصحیح بسیاری از آثار ادبی همچون کلیله و دمنه قلم به دست بود و دانش او نسبت به علوم اسلامی جامع بود و به این منظور وی را علامه می‌دانستند.

حداد عادل تصریح کرد: آیت الله حسن زاده آملی به ادبیات فرانسوی نیز تسلط داشت و در بخشی از خاطرات و کتاب‌های ایشان به این زبان سخن می‌گفت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی یادآور شد: این علامه فقید استعداد خاصی در حوزه ریاضیات و علوم نجوم داشت و در علوم و فنون دینی اسلامی از جامعیت ویژه‌ای برخوردار بود.

وی ادامه داد: حسن زاده آملی سال‌ها بر نوشتار کتاب، علم جویی، تحقق و تفحص اهتمام داشت و این امر بود که موجب شد تا به این مقام والا در عرفان و سلوک برسد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد جامعیت علامه حسن زاده آملی، تسلط بالا بر ادبیات فارسی است و استعدادهای چند جانبه و چندبعدی این شخصیت عظیم تحسین برانگیز است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط