پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 22:02

کد خبر 666809

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 19:28:39


متا گروهی از کارمندان اینستاگرام و واتساپ را اخراج می‌کند


ایسنا/شرکت «متا» تعدادی از کارمندانش را در واحدهای متعدد شامل اینستاگرام، واتس‌اپ و رئالیتی لَبز اخراج کرد.

سخنگوی شرکت «متا» در بیانیه ای به رویترز گفت: این غول شبکه اجتماعی، تغییراتی را در چندین تیم خود داده که مطابق با اهداف استراتژیک بلندمدت و استراتژی مکانی بوده است. این تغییرات شامل انتقال بعضی از تیمها به مکانهای دیگر و انتقال برخی از کارمندان به موقعیتهای شغلی متفاوت بوده است. در چنین وضعیتی، وقتی یک موقعیت شغلی حذف می شود، سخت تلاش می کنیم تا فرصتهای دیگری برای کارمندان عهده دار این موقعیتها بیابیم.

وب سایت فناوری «ورج» که خبر اخراج کارمندان «متا» را گزارش کرده بود، به تعداد دقیق آنها اشاره نکرد و تنها ذکر کرد که تعداد آنها اندک بوده است. روزنامه فایننشیال تایمز هم گزارش کرد شرکت «متا»، دهها نفر از کارمندانش در لس آنجلس را به دلیل استفاده از اعتبار روزانه ۲۵ دلاری وعده غذایی خود برای خرید اقلام خانگی مانند پد آکنه، لیوان و شوینده لباسشویی، اخراج کرده است. فسخ قرارداد استخدام این عده، جدا از اخراجهایی است که هفته گذشته انجام شد. «متا» درباره گزارش این روزنامه اظهارنظر نکرد.

این شرکت از نوامبر سال ۲۰۲۲، حدود ۲۱ هزار موقعیت شغلی را برای پایین نگه داشتن هزینه ها، حذف کرده است. ارزش سهام «متا» از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۰ درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، درآمد «متا» در سه ماهه مالی دوم این شرکت، بهتر از حد انتظار بازار بود و این شرکت، پیش بینی فروش مثبت برای سه ماهه سوم داشته و اعلام کرده است هزینه قوی تبلیغات دیجیتالی در پلتفرمهای شبکه اجتماعی، می تواند هزینه سرمایه گذاریهای این شرکت در هوش مصنوعی را پوشش دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط