پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 21:02

کد خبر 666801

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 18:52:35


آمار مبتلایان به سرطان پستان در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است


صدا و سیما/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هر ۲۴ ساعت سه مبتلای جدید سرطان سینه در گیلان شناسایی می‌شود.

محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در همایشی که برای آگاهی بخشی در زمینه سرطان پستان در رشت برگزار شد با اشاره به اینکه سرطان پستان از شایع‌ترین سرطان‌های زنان در کشور و گیلان است عنوان داشت: سالانه هزار نفر از زنان کشورمان به این بیماری مبتلا می‌شوند که میزان ابتلا به این نوع از سرطان در گیلان بیشتر از کشور و به نسبت ۲ و نیم به ۳ است.
دکتر محمود رضوانی با بیان اینکه این همایش با هدف آگاهی بخشی به جامعه فرهنگیان برگزارشد، افزود: معلمان می‌توانند به دانش آموزان در این زمینه آگاهی بدهند و این کار قدم مهمی برای کاهش ابتلا به سرطان سینه در استان است.
وی با بیان اینکه سرطان پستان جزو پنج سرطان شایع کشور است، گفت: از سال ۹۶، سرطان پستان جزو رتبه‌های نخست عوامل مرگ و میر در کل جمعیت استان است و هر ۲۴ ساعت، ۳ زن گیلانی به این بیماری مبتلا می‌شوند.
زهرا یعقوب نژاد، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان هم در این مراسم با تاکید بر لزوم توسعه عدالت در حوزه سلامت زنان گفت: توجه به سلامت زنان می‌تواند منجر به تداوم سلامت جامعه شود و باید با برنامه ریزی در زمینه ارتقای سلامت زنان و کاهش بیماری‌های شایع در این قشر تلاش کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط