پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 21:02

کد خبر 666802

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 18:56:01


کشف پنج تن موادمخدر در سال جاری در آذربایجان غربی


صدا و سیما/ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: کشف نزدیک به ۵ تن مواد مخدر در سال جاری نشانگر اهتمام ویژه دستگاه قضایی و مجموعه‌‌های دخیل در امر مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر است.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به اهتمام ویژه دستگاه قضایی و مجموعه‌های دخیل به مبارزه بی امان با پدیده شوم مواد مخدر اشاره و کشف نزدیک به ۵ تن مواد مخدر در هفت ماهه سال جاری را نشانگر و نتیجه این تلاش جهادی دانست. وی به پیشگیری کیفری به عنوان یکی از عوامل مهم بازدارنده در ارتکاب جرایم حوزه مواد مخدر تأکید کرد و عنوان داشت: پیشگیری کیفری و اجرای احکام قوی صادر شده از محاکم نشان می‌دهد که دستگاه قضایی مکمل عملکرد ضابطین است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان را به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در پیشگیری از ارتکاب این جرایم دانست و بیان داشت که شناسایی اموال حاصل از قاچاق مواد مخدر قاچاقچیان و ضبط آنها به منظور ضربه به بنیان‌های مالی آنها همواره در دستور کار دستگاه قضایی است و تاکنون هزار میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان شناسایی و ضبط شده است. عتباتی در پایان با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی دروازه تامین امنیت عمق کشور است، ضمن تقدیر از مجموعه‌های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی در تامین این امنیت بر تعامل مجموعه‌ها در ارتقای آن تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: در مقوله مواد مخدر و مقابله با آن، آنچه که دغدغه مسئولین استان و کشور است بحث معتادینی است که در سطح جامعه دیده می‌شوند که آزار دهنده هستند و شهروندان از وجود مکان‌های استعمال مواد مخدر بسیار نارحت هستند که باید این مکان‌ها شناسایی و پاکسازی و معتادین در کمپ‌های نگهداری ساماندهی شوند.

مجیدی به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق مواد مخدر هم تاکید کرد و گفت: این امر با دستگیری به موقع مجرمان و تسریع در رسیدگی و اجرای احکام آنها نقش بسیار مهمی در پیشگیری کیفری دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط