جمعه 27 مهر 1403 - 03:23

کد خبر 666896

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 21:46:20


اجرای قانون بکارگیری نابینایان در مرکز دولتی ساوه مورد توجه باشد


مهر/ مدیرعامل انجمن نابینایان ساوه بر لزوم اجرای قانون بکارگیری نابینایان در مرکز دولتی تأکید کرد و گفت: تقاضا می‌شود نماینده انجمن در تمام جلسات اداری این شهرستان حضور یاید.

‌امیرحسین محمدی‌زاوله، مدیرعامل انجمن نابینایان ساوه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نابینا از شهرستان‌های ساوه و زرندیه عضو این انجمن هستند که از این تعداد حدود ۹۰ نفر در برنامه‌های انجمن فعال هستند همچنین شماری از این جامعه هدف به خاطر دوری از مرکز شهر، کمتر در برنامه‌های انجمن فعالیت دارند.

مدیر عامل انجمن نابینایان ساوه، گروه سنی اعضای این انجمن را از ۶ تا ۷۰ سال اعلام کرد و گفت: در ساوه شمار افراد نابینا و کم بینا زیاد است اما به دلایل مختلف شناسایی نشدند از این رو نیازمند معرفی این انجمن هستیم که بتوانیم در حد توان به جامعه هدف خود کمک کنیم.

محمدی با اشاره به ارائه خدمات این انجمن به جامعه هدف خود بیان کرد: در مرحله اول شناسایی و جذب این قشر مدنظر است، سپس ارائه مشاوره که این جامعه هدف بتوانند شرایط خود را بپذیرند و باور کنند با وجود مشکل کم بینایی و نابینایی توانمندی‌های زیادی دارند که با تلاش می‌توانند این استعدادها را کشف و شکوفا کنند.

وی گفت: گام بعدی برای استقلال بخشیدن به روشندلان، بهره گیری آنها از فناوری و تکنولوژی روز است به همین منظور گوشی هوشمند اعضا را گویا می‌کنیم تا همانند افراد عادی بتوانند قریب به ۹۰ تا ۹۵ درصد برنامه‌های خود از جمله مسائل روزمره، استفاده از پیام رسان ها، تاکسی‌های اینترنتی را انجام دهند.

مدیر عامل انجمن تا بینایان و کم بینایان ساوه در خصوص سهمیه ۳ درصدی بکاری گیری افراد کم بینا و نابینایان در دستگاه‌های دولتی گفت: متأسفانه این قانون تا کنون رعایت نشده و حتی آزمونی که برای معلولان برگزار می‌شود علی رغم کسب نمره قبولی و پذیرفته شدن برای مصاحبه، نابینایان در گزینش رد و با آنها برخورد نامناسب صورت می‌گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط