جمعه 27 مهر 1403 - 12:22

کد خبر 667046

جمعه 27 مهر 1403 - 11:04:00


سامسونگ اولین رم 24 گیگابایتی GDDR7 را با هدف گیمینگ و AI معرفی کرد


ترنجی/ سامسونگ امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که اولین حافظه رم 24 گیگابایتی GDDR7 جهان را برای پردازنده‌های گرافیکی توسعه داده است. این تراشه حافظه با ظرفیت بالا که دارای سریع‌ترین عملکرد در صنعت است، سال آینده در پردازنده‌های گرافیکی پرچمدار مورداستفاده قرار خواهد گرفت و کارایی و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد. سامسونگ همچنین اولین برندی در جهان است که توسعه تراشه‌های GDDR7 را تکمیل می‌کند.

رم 24 گیگابایتی GDDR7 سامسونگ
سامسونگ اولین DRAM GDDR7 با حافظه 24 گیگابایت خود را اوایل امروز معرفی کرد. این تراشه سریع‌ترین و با ظرفیت‌ترین حافظه DRAM GDDR7 در جهان است. حافظه جدید همچنین از سیگنالینگ مدولاسیون دامنه پالس (PAM3) برای دستیابی به سرعت انتقال داده تا 40 گیگابیت‌برثانیه استفاده می‌کند که در مقایسه با نسل قبلی تراشه GDDR، تا 25 درصد سریع‌تر است. بسته به محیط استفاده، عملکرد این حافظه می‌تواند تا 42.5 گیگابیت‌برثانیه نیز بالا رود.

این حافظه با استفاده از فرآیند 10 نانومتری نسل پنجم Samsung Foundry ساخته شده است که تراکم سلولی آن را تا 50 درصد افزایش می‌دهد، بدون اینکه اندازه تراشه را نسبت‌به نسل قبلی خود افزایش دهد. سامسونگ با کمک فناوری‌هایی مانند clock control management و طراحی VDD دوگانه، توانسته مصرف انرژی حافظه را تا 30 درصد کاهش دهد. این شرکت همچنین از تکنیک‌های power gating برای کاهش بیشتر نشتی انرژی استفاده کرده است.

تراشه DRAM GDDR7 این شرکت برای کارهای با عملکرد بالا مانند هوش مصنوعی، مراکز داده و پردازش گرافیکی استفاده خواهد شد. بدین‌ترتیب، این حافظه احتمالاً در نسل بعدی کنسول‌های بازی، رایانه‌های شخصی و وسایل نقلیه متصل پیشرفته استفاده می‌شود.

سامسونگ می‌گوید حافظه جدید GDDR7 امسال اعتبارسنجی می‌شود و عرضه آن به مشتریان اصلی GPU (به‌احتمال‌زیاد AMD و Nvidia) در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

YongCheol Bae، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصولات حافظه در Samsung Electronics، بیان می‌کند: «پس از توسعه اولین رم 16 گیگابایتی GDDR7 صنعت در سال گذشته، سامسونگ با این آخرین دستاورد، رهبری فناوری خود را در بازار DRAM گرافیکی تقویت می‌کند. ما همچنان با ارائه محصولات نسل بعدی که با نیازهای روبه‌رشد بازار هوش مصنوعی هماهنگ هستند، در بازار DRAM گرافیکی رهبری خواهیم کرد.»

نظر شما درباره رم 24 گیگابایتی GDDR7 سامسونگ چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط