جمعه 27 مهر 1403 - 15:56

کد خبر 667135

جمعه 27 مهر 1403 - 12:05:51


هفته‌ای سرد و بارانی در انتظار خراسان‌رضوی


ایرنا/ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای این استان در هفته آینده به طور محسوس کاهش داشته و همراه با رعدوبرق و بارش‌های رگباری باران پیش‌بینی شده است.

محمد غیوری‌خواه، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: از روز یکشنبه هفته آینده روند کاهش محسوس دما در خراسان رضوی آغاز می‌شود و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در نواحی غرب استان رعدوبرق، رگبارهای پراکنده باران و گردوخاک پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه تا فردا (شنبه) جوی پایدار در خراسان رضوی حاکم است، بیان کرد: افزایش دمای هوا تا فردا در این استان ادامه دارد، به طوریکه امروز دمای مشهد بین ۱۵ تا ۳۰ درجه در نوسان است.
این کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: هوای سرد تا پایان هفته آینده بر مناطق مختلف این استان حاکم است.
غیوری خواه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس و سبزوار با بیشینه دمای ۳۱ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بودند، بیشترین وزش باد نیز در این مدت مربوط به سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد آلوده است 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد، برای امروز (۲۷ مهرماه) در شرایط «ناسالم و آلوده» برای تنفس شهروندان قرار دارد.
مهدی اله‌پور افزود: بر این اساس هم اکنون هوای مناطق « مناطق خاقانی، امامیه، چمن، ساختمان، وحدت و رسالت» مشهد آلوده است.
وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۹۲ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۹۴ از سالم بودن هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش شهر مشهد، در شرایط سالم برای افراد حساس قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط