جمعه 27 مهر 1403 - 16:01

کد خبر 667136

جمعه 27 مهر 1403 - 12:07:09


۵۶ هزار نفر از موزه‌های خراسان‌شمالی بازدید کردند


ایرنا/ مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی گفت: ۵۶ هزار گردشگر داخلی و خارجی در نیمه نخست امسال از موزه‌ها و پایگاه‌های میراث فرهنگی استان بازدید کردند.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بیشترین این بازدیدها با ۲۵ هزار و ۸۷۸ مورد مربوط به پایگاه میراث فرهنگی بلقیس اسفراین است.
وی افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم شامل آینه‌خانه و عمارت در بجنورد از دیگر موزه هایی است که در این مدت بیشترین بازدیدکننده را داشت.
مستوفیان یادآور شد: موزه اسناد و نسخ خطی، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین، موزه تاریخ شهر شیروان و موزه فرش شیروان از موزه های دایر استان است.
وی با اشاره به راه اندازی موزه آبنبات در بجنورد، گفت: آبنبات به عنوان سوغات شاخص مرکز خراسان شمالی دارای سابقه تاریخی است به گونه ای که معرفی آن در سطح ملی ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی یادآور شد: آبنبات در سال‌های گذشته در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسید.
مستوفیان تصریح کرد: موزه آبنبات با همکاری‌های مشترک شهرداری بجنورد راه اندازی می شود و بی تردید نقش مهمی در تقویت هویت شهری و توسعه گردشگری این شهر خواهد داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط