جمعه 27 مهر 1403 - 23:02

کد خبر 667534

جمعه 27 مهر 1403 - 20:18:58


بایدن: برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران با گروه هفت به توافق رسیدیم


ایرنا/ بایدن درتداوم حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل گفت داد: «ما با همتایان خود در گروه ۷ موافقت کردیم که واکنش خود به این اقدام ایران را از طریق تحریم ها و سایر اقدامات هماهنگ کنیم و این کاری است که انجام داده ایم. »

بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که در آخرین هفته های ریاست جمهوری خود به سر می برد، در برلین اعلام کرد: من و صدراعظم آلمان در مورد امنیت منطقه ای در خاورمیانه، از جمله تلاش های داخلی جاری در مورد لبنان و غزه رایزنی خواهیم کرد.
بایدن در عین حال بدون اشاره به اقدامات تروریستی و جنایات رژیم اسرائیل گفت: «من و شولتس امروز صبح، بعد از پرتاب ۲۰۰ موشک بالستیک ایران به اسرائیل در اوایل این ماه صحبت کردیم. »
رئیس جمهور آمریکا درتداوم حمایت کشورش از رژیم اسرائیل ادامه داد: «ما با همتایان خود در گروه ۷ موافقت کردیم که واکنش خود به این اقدام ایران را از طریق تحریم ها و سایر اقدامات هماهنگ کنیم و این کاری است که انجام داده ایم. »
بایدن با تکرار ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد: «من از همکاری آلمان در پاسخگو ساختن ایران برای سیاست های بی ثبات کننده، از جمله ارائه موشک و پهپاد به روسیه برای استفاده علیه اوکراین، سپاسگزارم.»
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «همین هفته، اتحادیه اروپا از آلمان، انگلیس و فرانسه در تحریم خطوط هوایی پیشرو ایران پیروی کرد. این به دنبال تحریم های نفتی ایران از سوی آمریکا بود. این هماهنگی ادامه خواهد داشت.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط