شنبه 28 مهر 1403 - 11:58

کد خبر 667898

شنبه 28 مهر 1403 - 13:00:00


آزادی ۱۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی در اردبیل


فارس/ مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه دوم پنج‌ساله ستاد مردمی دیه کشور، آزادی ۲۶۶ زندانی جرائم غیرعمد تا پایان سال ۱۴۰۳ برای ستاد مردمی دیه استان پیش‌بینی شده بود که با افزایش ۱۰ درصدی تا امروز ۱۸۰ نفر از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

کریم الله محبوبی اُناری، مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل، از افزایش آمار آزادی زندانیان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه دوم پنج‌ساله ستاد مردمی دیه کشور، آزادی ۲۶۶ زندانی جرائم غیرعمد تا پایان سال ۱۴۰۳ برای ستاد مردمی دیه استان پیش‌بینی شده بود که با افزایش ۱۰ درصدی تا به امروز ۱۸۰ نفر آزاد، ۱۸ نفر در شرف آزادی و ۳۸ نفر نیز با مشاوره مددکاری و قضایی از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.
وی افزود: آزادی این ۱۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با پرداخت بیش از ۴۲۷ میلیارد تومان تحقق‌یافته است که ۱۱۱ میلیارد تومان مربوط به گذشت شکات، ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آورده محکومین و بیش از ۲۷۹ میلیارد تومان به‌واسطه همکاری مؤثر مقامات قضایی استان با قبول اعسار و تقسیط بدهی فراهم شده و بیش از ۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان نیز از محل تسهیلات بانکی به‌صورت قرض‌الحسنه تأمین شده است.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت: در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی با اطلاع‌رسانی‌ها، اجرای طرح‌ها و پویش‌های مختلف توانسته‌ایم از برآورد ستاد مردمی دیه کشور در برنامه پنج‌ساله در سال ۱۴۰۳ جلوتر باشیم.
گفتنی است نیکوکاران و خیرین می‌توانند کمک‌های خود برای رهایی زندانیان غیرعمد از زندان را به شماره‌حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳نزد بانک ملی به نام ستاد مردمی دیه استان اردبیل واریز نمایند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط