شنبه 28 مهر 1403 - 14:04

کد خبر 667915

شنبه 28 مهر 1403 - 10:11:27


کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در کردستان


ایرنا/ معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا روز پنجشنبه به‌ تدریج میانگین دمای شبانه‌روزی حدود ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش داشته است و هوا به شکل قابل ملاحظه‌ای سرد می‌شود، به نحوی که انتظار داریم صبح روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در بیشتر نقاط استان دمای شبانه و صبحگاهی به زیر صفر برسد.

علی پناهی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، برای امروز شنبه شاهد عبور موجی از شمال غرب کشور هستیم که پیامد آن در سطح استان، افزایش پوشش ابر، وزش باد گاهی شدید و در بعضی نقاط رگبار باران به همراه رعد و برق خواهد بود و بارش‌ها از لحاظ مقدار قابل توجه نیست.
وی افزود: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پدیده غالب رشد موضعی ابر و گاهی وزش باد شدید است و از روز سه‌شنبه موج جدیدی از نیمه شمالی کشور عبور می‌کند که در روزهای آینده بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز تا روز یکشنبه شرایط برای شکل‌گیری گردوخاک محلی و انتقال گردوخاک مهاجر از سمت کشور عراق به نیمه غربی کشور فراهم است که تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی را در سطح استان کاهش می‌دهد.
پناهی خاطرنشان کرد: از امروز تا روز پنجشنبه به‌تدریج میانگین دمای شبانه‌روزی در مجموع ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش داشته است و هوا به شکل قابل ملاحظه‌ای سرد خواهد شد، به نحوی که انتظار داریم برای صبح روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در بیشتر نقاط استان دمای شبانه و صبحگاهی به زیر صفر برسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط