شنبه 28 مهر 1403 - 15:05

کد خبر 667948

شنبه 28 مهر 1403 - 10:27:34


شبکه زکات در تمامی روستاهای مازندران فعال شد


ایرنا/ مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) مازندران به فعال شدن شبکه زکات در تمامی روستاهای استان اشاره کرد و گفت: از یک‌هزار و ۷۴۵ روستای مشمول اقلام زکات یک‌هزار و ۵۶۳ روستا پرداخت‌کننده زکات هستند.

میثم معافی، مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) مازندران اظهار کرد: بهشهر کانون زکات استان مازندران است و درآمد امسال زکات در ۶ماهه نخست امسال در بهشهر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و در این ۶ ماه کل تعهد امسال این شهرستان محقق شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه زکات مساله‌ای مهم و پایه اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: زکات قانونی‌ترین شبکه احسان و نیکوکاری در کشور است.

معافی به فعال‌شدن شبکه زکات در تمامی روستاها اشاره کرد و گفت: از یک‌هزار و ۷۴۵ روستای مشمول اقلام زکات یک‌هزار و ۵۶۳ روستا پرداخت‌کننده زکات هستند.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه باید تبلیغ در موضوع زکات شکل گیرد و این فریضه الهی تکرار شود، خاطرنشان کرد: زکات مساله‌ای اجتماعی است و جامعه نیاز دارد تا با این فریضه ساخته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه زکات واجب باید تقویت شود، گفت: سال گذشته در امر زکات تعهد استان ۱۰۴ میلیارد تومان بوده که ۱۲۴ میلیارد تومان محقق شده است.

معافی با تشکر از مردم نیکوکار و نیک اندیش یادآور شد: ملت ما مددکار و کمک‌کار هستند و کمک‌های مؤمنانه را بر اساس عقاید و ایمان انجام می‌دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط