شنبه 28 مهر 1403 - 15:22

کد خبر 667996

شنبه 28 مهر 1403 - 10:59:00


اجرای طرح رفع سد معابر عمومی در منطقه یک بوشهر آغاز شد


ایرنا/ شهردار منطقه یک شهرداری بوشهر گفت: در راستای تحقق یکی از مطالبه‌های مهم شهروندان، بهبود وضعیت عبور و مرور و تأمین ایمنی معابر شهری، طرح رفع سد معبر در این منطقه اجرایی می‌شود.

مسعود غلامزاده‌فرد، شهردار منطقه یک شهرداری بوشهر اظهار کرد: ایجاد سد معبر نه تنها حق شهروندان را ضایع می‌کند، بلکه باعث ایجاد مشکلات جدی در ترافیک و افزایش سوانح رانندگی می‌شود.
وی بیان کرد: سد معبر به معنای اشغال غیرمجاز فضاهای عمومی، به ویژه پیاده‌روها است که در موارد زیادی، عابران پیاده را وادار به عبور از خیابان می‌کند که این مسئله موجب افزایش خطرات جانی برای عابران، به‌خصوص در ساعات پرتردد و معابر شلوغ می‌شود.
شهردار منطقه یک بوشهر تأکید کرد: بر اساس قوانین موجود، هر گونه اشغال و استفاده غیرمجاز از معابر عمومی، پیاده‌روها و خیابان‌ها به منظور فعالیت‌های تجاری یا دیگر کارها ممنوع است و شهرداری مکلف به برخورد قانونی با این موضوع است.
وی اظهار کرد: شهرداری با همکاری نیروهای اجرایی خود و در تعامل با پلیس و سایر دستگاه‌های مربوطه، به‌طور مستمر اقدام به رفع موانع موجود و آزادسازی مسیرهای عمومی خواهد کرد.
غلامزاده فرد با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی در اجرای این طرح، عنوان کرد: از شهروندان، به‌ویژه کسبه و صاحبان مشاغل انتطار می‌رود با رویکرد احترام به حقوق شهروندان، در اجرا طرح رفع سدمعبر خود به صورت داوطلبانه نسبت به جمع‌آوری اقلام منجر به سد معبر اقدام کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم، این طرح به شکلی مؤثر اجرا شود و بهبود قابل توجهی در وضعیت پیاده‌روها و معابر شهری مشاهده شود.
غلامزاده‌فرد تاکید کرد: این طرح نه تنها به‌منظور ایجاد نظم و انضباط شهری، بلکه برای تضمین ایمنی و رفاه عمومی به اجرا درمی‌آید و انتظار می‌رود که با حمایت و مشارکت همگانی، نتایج مثبتی در مدت زمان کوتاهی به دست آید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط