شنبه 28 مهر 1403 - 15:09

کد خبر 668010

شنبه 28 مهر 1403 - 11:08:23


وزش باد با سرعت ۸۶ کیلومتر برساعت استان همدان را درنوردید


فارس/ کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه طی روز گذشته شاهد وزش باد شدید در نقاط مختلف استان بودیم گفت: بیشترین سرعت وزش باد در شیرین‌سو با ۸۶ کیلومتر بر ساعت و در گل‌تپه با ۷۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

روح‌الله زاهدی، کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار کرد: سرعت وزش در شهر همدان و در مناطق جنوبی استان تا حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

وی با بیان اینکه امروز و فردا (یکشنبه) وزش باد شدید را در نقاط مختلف استان داریم، افزود: در ساعات بعدازظهر ابرهایی را طی هفته جاری داریم که در مناطق شمالی استان منجر به بارش‌های پراکنده یا رگبار موقتی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با تاکید بر اینکه در مناطق شمالی و نیمه شمالی استان این شرایط وجود دارد، یادآور شد: با توجه به کاهش دما رفته‌رفته از امروز /شنبه/ روند کاهشی دما را در نیمه دوم هفته در استان شاهد هستیم.

زاهدی گفت: از سه‌شنبه دمای صبحگاهی در نیمی از نقاط استان منفی می‌شود و از چهارشنبه به خصوص روز پنجشنبه، همه نقاط استان دمای منفی دارند و در برخی نقاط دمای صبحگاهی به چهار و پنج درجه زیر صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: حداقل در پنج سال اخیر در این زمان دمای چهار و پنج درجه زیر صفر را نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: با توجه به برودت هوا در نیمه دوم هفته، انتظار داریم در ساعات بعدازظهر بارش‌هایی به شکل پراکنده و خفیف در بخش‌هایی از نقاط شمالی استان همراه باشد.

زاهدی کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان را طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۱ و ۲۶ درجه سانتیگراد عنوان کرد.

وی گفت: در این مدت رزن با ۶ درجه سانتیگراد خنکترین و اسدآباد، فامنین و قهاوند با ۲۷ درجه سانتیگراد به عنوان بیشترین دمای ثبت شده در استان گزارش شدند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط