شنبه 28 مهر 1403 - 15:06

کد خبر 668012

شنبه 28 مهر 1403 - 11:09:46


۲۸۷ مدرسه ناایمن در کهگیلویه وبویراحمد؛ دادستان ورود کرد


ایرنا/ طبق قانون وزارت آموزش‌و پرورش باید مدارس بیش از ۳۰ سال سن یا مدارسی که شرایط امنیتی ندارند تخلیه شوند و در همین راستا فضاهایی با وضعیت بحرانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برای ایمنی دانش آموزان و خانواده ها تصمیم گرفته آموزش‌ و پرورش استان به طور موقت مکان ها و فضای جایگزین در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

خانواده های کهگیلویه و بویراحمدی هر روز بیم جان فرزندان شان را در این مدارس فرسوده و خطرناک داررند زیرا هر لحظه خطر ریزش این مدارس وجود دارد.
برای نمونه یکی از مدارس تخریبی شهر یاسوج با نام قائم آل محمد با ۵۰۰ نفر دانش آموز بازگشایی شده در حالی که این بنا ممکن است با یک زلزله دو ریشتری، به طور کامل تخریب شود و موجبات کشته شدن ۵۰۰ نفر دانش آموز را فراهم کند.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های بحران خیز است که با توجه به تعدد زلزله در مناطق مختلف استان باید مشکل مدارس ناایمن برطرف شود.

ورود دادستانی به موضوع مدارس ناایمن و خطرآفرین
۲۸۷ مدرسه ناایمن و تخریب در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به دلیل کمبود فضای فیزیکی آموزش و پرورش مجبور به استفاده از همین فضاها است اما دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع ورود کرده است و در روزهای اخیر برای یکی از این مدارس پرونده تخلف تشکیل شده است.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سری به برخی مدارس شهر یاسوج زده است و حتی برای یکی از مدارس ناایمن شهر هم پرونده تخلف تشکیل داده است البته این مدرسه مشتی نمونه خروار از مدارس تخریبی است.
سید وحید موسویان دادستان مرکز استان به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان از مدرسه ای با بافت فرسوده بازدید کردند و قرار است به مابقی مدارس این شهر هم سرکشی صورت گیرد.
موسویان اظهار کرد: حفظ جان دانش آموزان اولویت ما در احیای حقوق عامه است، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و برخورد جدی خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط