شنبه 28 مهر 1403 - 16:14

کد خبر 668098

شنبه 28 مهر 1403 - 12:07:09


سرمای زمستانی در راه خراسان رضوی؛ کاهش ۲۳ درجه‌ای دما در روز سه‌شنبه


ایرنا/ کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز روند کاهش محسوس دما در استان آغاز خواهد شد و این استان در هفته پیش رو روزهایی سرد و زمستانی را خواهد داشت.

زهرا آهنگرزاده، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: از فردا آسمان خراسان رضوی ابری می شود و باران در بیشتر مناطق و برف در شهرستان های قوچان، فریمان و ارتفاعات مشهد باریدن خواهد گرفت.
وی ادامه داد: کاهش دما در روز سه شنبه هفته جاری به اوج خود می رسد و موجب کاهش ۲۳ درجه بیشینه دمای خراسان رضوی نسبت به دمای بیشینه امروز استان می‌شود.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هوای سرد و بارش های پراکنده تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود و دمای شبانه در شهرستان های شمالی استان به صفر درجه می رسد.
آهنگرزاده افزود: بیشترین کاهش دمای هوا در شهرستان های قوچان، فریمان و باخرز خواهد بود و در نوار شمالی خراسان رضوی سردترین روزهای سال تاکنون به ثبت خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با هشت و سرخس با ۳۷ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت نوسانات دمایی ۱۷ تا ۲۴ درجه در کلانشهر مشهد به ثبت رسیده است.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای کنونی مشهد ۲۸ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز تا ۳۲ درجه افزایش خواهد یافت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط