شنبه 28 مهر 1403 - 17:55

کد خبر 668468

شنبه 28 مهر 1403 - 16:00:00


دستگیری سارق اسکیمری 1106 کارت بانکی در استان مرکزی


ایلنا/ رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مجرم اینترنتی که اطلاعات یک هزار و 106 کارت بانکی مردم را از طریق دستگاه اسکیمر کپی کرده و به سرقت برده بود، دستگیر شد.

در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
سرهنگ فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: شاکی پرونده در اظهارات خود بیان کرد، درحالی که کارت‌ بانکی‌اش در اختیار خودش بوده و آن را به شخص دیگری نداده‌، اما طی چند مرحله اقدام به خرید و برداشت از حسابش به مبلغ 295 میلیون ریال شده است.
وی ادامه داد: با توجه‌ به نوع برداشت‌هایی که از حساب شاکی صورت‌ گرفته بود، مشخص شد کارت‌ بانکی وی توسط مجرمان کپی شده و برداشت‌های صورت گرفته از طریق کارت دوم صورت‌گرفته است. پس از تشکیل پرونده در پلیس فتا، بلافاصله اقدامات لازم در خصوص شناسایی فرد مجرم در دستور کار پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: متهم در استان‌های همجوار شناسایی شد و تیمی از مأموران پلیس به شهرستان محل زندگی متهم اعزام شدند. در عملیات پلیس متهم دستگیر و دستگاه‌های اسکیمر و تجهیزات مجرمانه وی توقیف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.
شاطری به فرایند رسیدگی به پرونده شاکیان اشاره داشته و در این خصوص تصریح کرد: با بررسی تجهیزات کشف شده از متهم، اطلاعات یک هزار و 106 کارت بانکی کپی شده، استخراج شد و بررسی‌ها برای تعیین مبالغ برداشت شده از حساب‌ها و شناسایی مالکین آنها در دست اقدام است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط