شنبه 28 مهر 1403 - 17:56

کد خبر 668145

شنبه 28 مهر 1403 - 14:31:00


پیش‌بینی کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوای قم


ایرنا/ مدیرکل هواشناسی قم گفت: دمای هوای استان امروز کمی افزایش می‌یابد، اما از روز یک‌شنبه تا پایان هفته ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت؛ کاهش دما در روز سه‌شنبه محسوس‌تر خواهد بود.

مهران حیدری، مدیرکل هواشناسی قم اظهار کرد: بررسی آخرین داده‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی نشان می‌دهد امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور و کشیده شدن تاثیرات آن تا مرکز کشور، ناپایداری‌هایی به شکل وزش باد نسبتا شدید تا شدید در حدود ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت، خیزش گردوخاک و افزایش ابر در استان رخ خواهد داد.
وی اضافه کرد: این شرایط کم‌وبیش برای روز یک‌شنبه ادامه می‌یابد و برای این روز آسمان قسمتی تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید در حدود ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد در روز دوشنبه رو به کاهش و در حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اما همچنان وزش باد مهم‌ترین پدیده روز خواهد بود؛ همچنین از اواخر وقت این روز به‌تدریج افزایش ابر رخ خواهد داد.
به گفته حیدری، با خروج این سامانه از استان در روز سه‌شنبه، آسمان صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با ورود سامانه بارشی دیگری به استان در روز چهارشنبه، افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید، رگبار و رعدوبرق استان را در بر خواهد گرفت.
وی افزود: حداکثر دمای قم برای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۳۳، ۳۱ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما نیز برای فردا و پس‌فردا ۱۷ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط