شنبه 28 مهر 1403 - 16:00

کد خبر 668210

شنبه 28 مهر 1403 - 13:21:17


اجرای طرح‌های آبخوانداری، دشت‌های زنجان را نجات می‌دهد


ایرنا/ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه ۱۲ پایگاه آبخوانداری در حاشیه شهر زنجان وجود دارد، گفت: با اجرای این طرح‌ها، سطح آب زیرزمینی در مناطق مربوط بالا می‌آید و سفره آب زیرزمینی بهبود و دشت‌ها نجات می‌یابد.

جعفر بیات، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه آموزشی خاتمه و فسخ پیمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، افزود: اجرای هرچه بیشتر این نوع طرحها در سطح استان می‌تواند دشت‌ها را از خطر افت شدید آب‌های زیرزمینی نجات دهد.
بیات اضافه کرد: خوشبختانه آبخیزداری استان طرحهای خوبی را طی سال های اخیر اجرا کرده و عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته است.
وی با اشاره به یکی از بزرگترین طرحهای بند خاکی کشور در استان، اضافه کرد: بند خاکی چهرآباد در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری غرب زنجان یکی از بزرگترین طرحهای آبخوانداری کشور است که حوزه آبخیز آن بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.
به گفته این مسوول، بند خاکی شامل هشت آبادی مسکونی به نامهای نصیرآباد، قالیچه بلاغ، قاضی کندی، سنگبین، حمزه لی، حسین آباد، چهرآباد و اوزج است.
مدرس جلسه آموزشی خاتمه و فسخ پیمان نیز در این جلسه با اشاره به قواعد عمومی قراردادها، گفت: اسباب انحلال عقد شامل سه عامل تفاسخ، فسخ و انفساخ است که حسب مورد امکان دارد یک طرف قرارداد، دوطرف قرارداد و شخص ثالث یا عامل خارجی بتوانند قرارداد را منحل کنند، اما موجبات انحلال قراردادهای پیمانکاری مطابق مقررات شرایط عمومی پیمان، دو عامل فسخ و خاتمه است.
یوسف احمدی با بیان اینکه قواعد عمومی قراردادها در مورد تمامی قراردادها لازم الاجراست، افزود: قراردادهای پیمانکاری نیز نمی تواند مستثنی از این قاعده باشد و برای فسخ قراردادهای پیمانکاری همچون سایر قراردادها باید عناصر قصد، رضا و اهلیت در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: کارفرما دارای حق خاتمه در قراردادهای پیمانکاری است و همچنان که شرایط عمومی پیمان به کارفرما حق فسخ داده، حق خاتمه نیز به او اعطا کرده و شرایط عمومی پیمان مهم‌ترین مصداق خاتمه را در اختیار کارفرما قرار داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط